طرح فاخر یادبود سردار شهید...

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد از تهیه طرح اِلمان یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جهت اجرا در میدان سردار سلیمانی در ورودی جنوبی شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد - حجت فلاح درخصوص روند تهیه طرح اِلمان مذبور گفت: پس از اینکه در اواخر سال گذشته تهیه طرح این اِلمان در دستور کار معاونت قرار گرفت، نسبت به انتخاب مشاور ذیصلاح و با کارنامه قوی اقدام شد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد با تاکید بر اینکه از همان ابتدا قرار بر این بود با توجه به موقعیت اجرای طرح، حجم و فرم کار به قدری فاخر و نفیس باشد که بتوان از آن به عنوان اِلمان ورودی شهر بهره برد، افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد همفکری و بررسی و اصلاح، طرح در نهایت در کمیته ها و کمیسیون های مربوطه تایید و مراحل تهیه طرح سازه و اجرایی آن آغاز شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری بهتر سایر واحد های شهرداری از جمله معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری هرچه زودتر مراحل اجرای طرح آغاز و بتوانیم در فرصت مناسبی که تا پیش از سالگرد شهادت سردار عزیز وجود دارد شاهد بهره برداری از فاز اول این طرح باشیم.

مدیر پروژه طرح نیز در خصوص ویژگی های این طرح گفت: مفهومی بودن طرح، توجه به مقام و روحیه سردار شهید، بهره گیری از عناصر معماری بومی و توجه به رنگ و مصالح بومی از نکات قابل توجه در طرح تهیه شده است.

حسین ابوطالبی افزود: در جلساتی که با حضور صاحب نظرانی از حوزه هنر، دانشگاه و نمایندگان مردم در شورا و سایر متولیان حوزه فرهنگ دفاع مقدس طرح ارائه گردید همگی از نگاه متفاوت و ویژه ای که در تهیه طرح استفاده شده است استقبال کرده اند و آن را رویه ای جدید در طراحی المان های شهری عنوان کردند که سلیقه شهروندان را نسبت به سیما و فضاهای شهر ارتقا خواهد داد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات