همزمان با هفته دولت ،بازدید مدیرعامل شرکت توانیر از پروژه کانال تاسیسات انرژی بازار تاریخی اراک


همزمان با هفته دولت ،مدیرعامل شرکت توانیر و مدیران ارشد صنعت برق استان مرکزی از کانال تاسیسات انرژی بازار تاریخی اراک بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت توانیر در بازدید از بازار تاریخی اراک گفت:احداث کانال تاسیسات انرژی بازار تاریخی اراک نقش مهمی در ایمن سازی بازار دارد.

مهندس متولی زاده بابیان اینکه بناهای تاریخی نشان دهنده هویت تاریخی و فرهنگ یک شهراست ،شرکت توانیر نیز با سازمان های متولی جهت بازسازی آثار تاریخی گام برمی دارد.

وی بابیان اینکه پیک تابستان سال جاری با همراهی مردم و مسوولان به موفقیت سپری شدو مصرف برق مدیریت شد،بیان کرد: با کنترل مصرف از ایجاد و ساخت بیش از 4هزار و 300مگاوات نیروگاه جدید جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم گفت : فاز اول عملیات اجرایی کانال تاسیسات انرژی به طول 150متر در بازارتاریخی اراک با اعتباری بالغ بر30میلیارد ریال  احداث شده است.

مهندس محمد اله داد افزود: احداث ساختمان پست زمینی،احداث 700متر شبکه فشار متوسط و 2600متر شبکه فشار ضعیف،اصلاح 120دستگاه لوازم اندازه گیری و نورپردازی 150متر راسته اصلی بازار در برنامه اجرای پروژه اجرا شده است.

وی گفت: به منظور اصلاح تاسیسات زیر بنایی در بازار اراک تعبیه کانال تمام بتونی با عرض 1.6متر و ارتفاع 2.7متردر این مجموعه تاریخی در حال انجام است که نقش مهمی در ساماندهی و رفع مشکل تاسیسات در این اثر تاریخی دارد که تاکنون 150متر آن احداث شده است.

مهندس اله داد بیان کرد: برای اینکه خللی در روند فعالیت کسبه بازار ایجاد نشود ،فعالیت اجرایی از ساعت 10شب تا 6صبح مشغول انجام می شد.

وی گفت: ساختمان پست برق زمینی  با در نظر گرفتن مبلمان شهری و به صورت سنتی متناسب با بافت قدیمی بازار احداث شده است.

گفتنی است ،بنای اصلی بازار اراک در اوایل دوره قاجار و در زمان فتحعلی شاه، توسط محمد یوسف خان گرجی سپهدار بنیان نهاده شد و به همراه سراها و تیمچه های وابسته از معماری جالب توجهی برخوردار است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات