تجمیع بانک‌ های اطلاعاتی در سیستم‌ های مالی شهرداری

تجمیع بانک‌ های اطلاعاتی در سیستم‌ های مالی شهرداری

تجمیع بانک‌ های اطلاعاتی در سیستم‌ های مالی شهرداری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر اظهار کرد: تمامی اطلاعات مربوط به ۱۰ سال اخیر در شهرداری مشهد، به تفکیک شعبه در این پایگاه داده تجمیع شده است که این امر امکان رصد یکپارچه را در عین تفکیک بخش‌ها، فراهم می‌کند.
وی افزود: اجرای این طرح که با توجه به ایجاد بسترهای لازم در زمینه کدینگ یکپارچه میسر شده است، مزایایی همچون یکپارچگی در ثبت سندهای مالی و نحوه عملکرد سیستم، گزارش‌گیری جامع و امکان رصد تخلفات را دربردارد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به کارکرد این سیستم یکپارچه در راستای کاهش بار مالی و هزینه‌های جاری شهرداری بیان کرد: پیش از این برای نگهداری این اطلاعات در بخش‌های مختلف شهرداری مشهد، بیش از ۸۰ دیتابیس مورد استفاده قرار می‌گرفت که مشمول هزینه‌های پشتیبانی بود. اما با تجمیع بانک‌های اطلاعاتی، این تعداد به یک دیتابیس جامع کاهش یافته که هزینه‌های نگهداری و پشتیبانی آن به مراتب کمتر است.
رجائیان با تاکید بر اهمیت بهینه ‌سازی فرایند ها و سیستم ‌های اداری و مالی خاطرنشان کرد: با استفاده از این بانک اطلاعاتی تجمیع‌شده، ضمن صرفه‌ جویی در هزینه ‌ها، می ‌توان از سرورهای آزاد شده در سایر قسمت ‌ها و برای بهبود ارائه خدمات به همکاران و شهروندان بهره برد.
وی اضافه کرد: با توجه به یکپارچگی این بانک اطلاعاتی، کد های ایجاد شده از طریق وب ‌سرویس به سامانه ‌های مقصد ارسال شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد که این امر مدت زمان رسیدگی به امور مربوطه را کاهش داده و دقت و هماهنگی بین بخش‌ های مختلف را افزایش می ‌دهد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تصریح کرد: امکان رصد و کنترل بودجه به طور جامع و سهولت در برقراری ارتباط بین سامانه ‌های مختلف شهرداری با یکدیگر که همراه با کدینگ یکپارچه برای اشخاص، موسسات، کالا‌ها، پروژه ‌ها و ... فراهم می ‌شود، زمینه استاندارد سازی فرایند ها و دسترسی ‌ها را به وجود می‌ آورد.
رجائیان گفت: بهبود عملکرد مجموعه وسیعی همچون شهرداری در کلان‌شهر مشهد، مستلزم بهره‌گیری از شیوه ‌های بهینه و فناوری‌ های نوین در حوزه داده‌ ها است تا امور اداری و مالی، سرعت بیشتری پیدا کرده و زیرساخت ‌های لازم برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان ایجاد شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات