بسته تشویقی مناطق کم‌برخوردار، گامی موثر در جهت  ...

بسته تشویقی مناطق کم‌برخوردار، گامی موثر در جهت ...

بسته تشویقی مناطق کم‌برخوردار، گامی موثر در جهت اصلاح کالبد شهری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، نشست مردمی جمعی از اعضای شورای شهر مشهد و شهردار با ساکنان، متمدین و اعضای شوراهای اجتماعی شهرک‌های شهید باهنر و رجایی، امروز و پس از اقامه نماز صبح در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرک شهید باهنر برگزار شد.

رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد در حاشیه این جلسه با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای پنجم تاکنون جلسات مستمر و منظمی با مردم محلات تحت پوشش کمیسیون داشته‌ایم، اظهارکرد: در این جلسات، مسائل مهم و مدنظر ساکنان، نیازمندی‌ها و اولویت‌های مناطق همگی احصاء شده و بارها در جهت تحقق و اجرایی شدن آنها گام برداشته‌ایم؛ بخشی به مدیریت شهری منتقل شده و امروز نیز برخی دیگر از خواسته‌ها مطرح شد که موارد قابل اجرا در مدت زمان باقیمانده این دوره از مدیریت شهری با فوریت پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه گفت: مسلم است که مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شهر مشهد به حیث کالبدی، از ریزدانگی، معابر کم‌عرض، ساخت‌وسازهای ناپایدار و غیراستاندارد و ... رنج می‌برد و نیاز داریم برای این کالبد و وضعیت چاره‌اندیشی کنیم.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد با اشاره به بسته تشویقی که اخیرا به تصویب رسیده است، افزود: امیدواریم این بسته که در آن تسهیلات مختلفی ویژه ساکنان این مناطق در نظرگرفته شده، بتواند نقش بسزایی در بهبود شرایط ایفا کند؛ در این مصوبه تسهیلات حمایتی مختلفی همچون رایگان شدن پروانه، اعطای مجوز پیش‌روی طولی، تشویق و تسهیل برای تجمیع املاک و ... درنظر گرفته شده است.

فیضی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرایی شدن این مصوبه بتوان گام‌های اثرگذاری در راستای بهسازی معابر و افزایش سرانه‌ها برداشت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات