وضعيت روشنايي معابر تبريز، در حد استاندارد است

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تبريز، عادل كاظمي مديرعامل شركت در اين بازديد سه ساعته گفت: پس از بازديد از اتوبان ها، كنارگذرها، بلوارها، ميادين و مناطق مختلف سطح شهر به صورت ميداني، وضعيت روشنايي شهر مطلوب ارزيابي مي شود و در برخي از مناطق نظير روگذرها، زيرگذرها و پارك ها مشكلاتي در مورد روشنايي معابر وجود داشت كه اين موارد به شهرداري تبريز به عنوان متولي روشنايي معابر اين مناطق ارجاع داده شد.
وي در رابطه با اقدامات انجام شده ي شركت در قبال روشنايي معابر گفت: طي سال 98، جهت توسعه و اصلاح بهينه ي روشنايي معابر بالغ بر 7 ميليارد و 600 ميليون تومان چراغ، پايه ي چراغ و متعلقات روشنايي خريداري شده است. همچنين در سال 98، بالغ بر 6 ميليارد و 100 ميليون تومان از اين اقلام و تجهيزات در بخش روشنايي معابر مصرف شده است.
وي با اشاره به اينكه براي سال 99، بالغ بر 4 ميليارد و 350 ميليون تومان در بخش روشنايي معابر، بودجه پيش بيني شده است، خاطرنشان كرد: با توجه به وضعيت تخصيص منابع، طي سال جاري تنها 2 ميليارد و 971 ميليون تومان براي اين بخش مي توانيم هزينه كنيم.


افزايش 103 درصدي قيمت چراغ و لامپ روشنايي معابر


مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تبريز از افزايش 103 درصدي قيمت چراغ ها و لامپ ها طي سال جاري خبر داد و يادآور شد: در سال 98، بالغ بر 2 ميليارد و 741 ميليون تومان لوازم روشنايي براي نگهداشت روشنايي معابر شامل خريد لامپ و چراغ هزينه شده است و در سال 99 پيش بيني مي شود بالغ بر 3 ميليارد و 838 ميليون تومان هزينه كنيم. با اين حال هزينه ي پرسنل بخش روشنايي معابر در سال 99، بالغ بر يك ميليارد و 429 ميليون تومان و هزينه ي قرارداد با پيمانكاران اين بخش بالغ بر يك ميليارد و 700 ميليون تومان مي باشد.
كاظمي هزينه ي لازم براي نگهداشت شبكه ي روشنايي معابر را بالغ بر 8 ميليارد تومان ذكر كرد و اظهار داشت: با توجه به اين شرايط با 5 ميليارد و 700 ميليون تومان كسري منابع در اين حوزه مواجه هستيم.
وي روشنايي معابر را ويترين شركت توزيع نيروي برق تبريز دانست و با بيان اينكه مردم نسبت به تامين و پايداري روشنايي معابر حساس هستند، ادامه داد: در شرايط فعلي از عدم توازن ميان منابع و مصارف رنج مي بريم و به دليل تغييرات شديد قيمت ها، دريافت خدمات اعتباري و خريد كالا به حداقل رسيده است. با اين حال، تلاش كرده ايم تامين اقلام روشنايي معابر به طور كامل انجام شده و حفظ روشنايي معابر براي رفاه حال مردم به نحو احسن صورت پذيرد.
وي تصريح كرد: بالغ بر سه ميليارد و 600 ميليون تومان طي سال جاري، جهت خريد لامپ و اقلام روشنايي از طريق مناقصه اقدام شده است و اميدواريم مردم عزيز نيز در اين شرايط خاص، با در نظر گرفتن وضعيت موجود، براي عبور كم عارضه از اين وضعيت، ما را همراهي كنند.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تبريز در پايان با اشاره به اينكه 3 درصد از مصرف انرژي در حوزه ي شركت را روشنايي معابر تشكيل مي دهد، با تاكيد بر اينكه هدف شركت گسترش هر چه بيشتر خدمات رساني براي مشتركان عزيز است، افزود: از سال گذشته تاكنون 4000 شعله چراغ ال.اي.دي خريداري شده و 205 هزار شعله انواع چراغ گازي، ال.اي.دي و كم مصرف در حوزه ي شركت توزيع نيروي برق تبريز در بخش روشنايي معابر در حال بهره برداري است.
گفتني است در اين برنامه سه ساعته از روشنايي معابر بلوار نيايش (كمربند مياني)، بلوار آزادي، كوچه باغ، قره آغاج، خيابان شمس تبريزي، شهرك ارم، خيابان 42 متري انقلاب، خيابان ستارخان، بلوار فرودگاه، بلوار سنتو و اتوبان پاسداران بازديد به عمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات