افزايش مصرف انرژي برق مصارف خانگي به علت شيوع كرونا

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمال استان كرمان،  سيدمحمدجواد جهادي، مدير توزيع برق شهرستان كرمان گفت: شركت توزيع برق شمال استان كرمان، شهرستان هاي كرمان، رفسنجان، زرند، راور، انار، كوهبنان و شهربابك به وسعت يك هزار كيلومتر مربع و يك ميليون و 300 هزار نفر را تحت پوشش داشته است و خدمات را از طريق 11 هزار كيلومتر شبكه فشار متوسط و 8 هزار كيلومتر شبكه فشار ضعيف به 646 هزار مشترك ارائه مي دهد.
وي افزود: ما در شركت هاي توزيع برق جبهه اول خدمت صنعت برق هستيم و جبهه كار ما گسترده و بزرگ است، شهرستان كرمان 400 هزار اشتراك برق دارد و شبكه برق در كرمان با توجه به وسعت 45 هزار كيلومتر مربعي اين شهرستان گسترده است.
وي با اشاره به پويش «هر هفته الف ب ايران» از سوي وزارت نيرو، گفت: وزير نيرو پويش «هر هفته الف ب ايران» را با هدف اجراي 227 پروژه با اعتبار 33 هزار ميليارد تومان اعتبار اعلام كرد كه پروژه هاي زيرساختي مهمي بودند كه در صنعت آب و برق احداث و ايجاد شدند و مورد بهره برداري قرار گرفتند.
وي افزود: با دستور وزير نيرو اين پويش با 250 پروژه جديد به ارزش 50 هزار ميليارد تومان ادامه يافت كه تعدادي پروژه هم به استان كرمان تعلق دارد.
جهادي گفت: شركت توزيع برق شمال استان كرمان پروژه تبديل 700 كيلومتر شبكه سيم به كابل خودنگهدار در رفسنجان را در دست اجرا دارد كه اين شبكه از سيم مس بدون روپوش به كابل خودنگهدار تبديل مي شود.
مدير توزيع برق كرمان به استفاده از انشعاب هاي غيرمجاز اشاره كرد و گفت: متاسفانه همچنان آمار سرقت سيم هاي برق و سرقت انرژي در استان كرمان بالاست و اين موضوع كار را براي ما سخت تر مي كند.
وي اظهاركرد: در حاشيه شهر كرمان به دليل مهاجرت هايي كه صورت گرفته است، زمين هايي را افراد سودجو به صورت غيرقانوني تصرف كرده اند و به مردم فروخته اند كه موجب حاشيه نشيني شده است اين افراد مجوز قانوني براي ساخت و ساز ندارند بنابراين نمي توانند انشعاب برق را خريداري كنند. به همين علت مي روند و به شكل غيراصولي و خطرناك انشعاب برق را مي گيرند كه اين كار خسارت هاي هنگفتي وارد مي كند. وي با تقدير از همكاري مشتركين در پيك بار تابستان گفت: خوشبختانه با مشاركت مردم و فرهنگ سازي مديريت صحيح مصرف تابستان امسال كمتر شاهد خاموشي بوده ايم، هر چند ساخت و سازهاي جديد را داريم و مردم انشعاب برق مي خرند اما تغيير يا ارتقاي الگوي مصرف وجود دارد. وي افزود: در مجموع تا كنون 7 درصد رشد بار در سال جاري نسبت به سال قبل داشته ايم.
جهادي عنوان كرد: تعداد مشتركان برق در بخش كشاورزي استان كرمان برابر با هشت دهم درصد است كه كمترين تعداد مشتركان ما را تشكيل مي دهند اما با مصرف 41 درصد برق استان بيشترين ميزان مصرف را به خود اختصاص داده اند.
مدير توزيع برق كرمان به رشد مصارف خانگي با شيوع كرونا اشاره كرد و افزود: مصرف برق به علت ماندگاري مردم در خانه به علت شيوع كرونا افزايش يافته است .
جهادي ادامه داد: از سال گذشته با سياست شركت توانير در راستاي حذف قبوض كاغذي گام خوبي برداشته شد و قبوض الكترونيكي شده اند و مردم از طريق درگاه هاي مختلف مي توانند قبوض را مشاهده كنند و پرداخت را انجام دهند و اين قدم خوبي بود و سرعت عمل مردم در پرداخت هزينه برق بيشتر شد.
وي با اشاره به قابليت حداكثري استان استفاده از انرژي خورشيدي گفت: ما در شركت توزيع برق شمال كرمان كمتر از 10 مگاوات انرژي خورشيدي را كار مي كنيم و تا كنون 11 هزار و 964 كيلووات نيروگاه خورشيدي در حال نصب و يا در حال بهره برداري است كه بيشترين آن به بخش ماهان تعلق دارد.
وي در پايان به خاموشي هاي ناخواسته سطح شهر كرمان اشاره كرد و گفت: خاموشي هايي كه روي مي دهد معمولا بيشتر به علت سرقت سيم هاي شبكه است و همچنين پارگي، فيوزسوزي و عوامل طبيعي هم موجب خاموشي مي شود.
جهادي حوادث رانندگي و تصادفات با تاسيسات شبكه برق را يكي از دلايل مهم خاموشي ها دانست و از شهروندان خواست ، هنگام رانندگي به تاسيسات برق نزديك نشوند تا آسيب كمتري متوجه شبكه توزيع برق شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات