در سال 98 تعداد 180 حلقـه چاه غیر مجاز  پـر و مسلوب المنفعه...

در سال 98 تعداد 180 حلقـه چاه غیر مجاز پـر و مسلوب المنفعه...

مهندس اسماعیل افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان بمناسبت هفته دولت ، عملکرد یکساله حوزه کاری خود را تشریح نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،مهندس افشاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: سدهای در دست بهره برداری شرکت ،3 سد تهم ،گلابر و کینه ورس می باشد و در حال حاضر احداث 4 سد بزرگ مشمپا،مراش ، بلوبین و تالوار نیز در دستور کار شرکت قرار دارد که این سدها ضمن تامین آب شرب شهرها و روستاهای مسیر، امکان تأمین بخشی از نیاز آبی صنایع مستقر در منطقه و کنترل سیلاب های رودخانه های محلی را فراهم خواهند ساخت.

وی با اشاره به پویش الف – ب - ایران ،ساخت و سازها و سازو کارها گفت:سد تالوار در راستای اهداف وزارت نیرو  و در قالب این پویش در بهمن ماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

دبیر شورای حفاظت استان:، به چاههای موجود در استان اشاره کرد و تصریح کرد: در سال 98 از 350حلقه چاه فاقد پـروانه تعداد 180 حلقـه پـر و مسلوب المنفعه گردیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، در ادامه با بیان اینکه درسال 98 نصب 150 دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاه ها پیش بینی گردیده بود، اظهارداشت: این شرکت توانست 309 دستگاه کنتور بر روی چاهها  نصب نماید که این بیش از برنامه پیش بینی شده در سال 98 می باشد.

مهندس افشاری تخصیص آب بخشهای شرب ، خدمات و صنعت را درسال 98 از محل آب زیرزمینی 934.118 مترمکعب،از محل آب سطحی 294.000 مترمکعب و از محل پساب بمیزان 7.300.000 مترمکعب اعلام نمود.

این مقام مسئول، طول رودخانه های استان را 1400 کیلومتر دانست و تصریح کرد: مطالعات صورت گرفته جهت تعیین حد حریم و بستر و پهنه بندی سیل تاکنون 810 کیلو متر بوده و محدوده ساماندهی این رودخانه ها نیز تاکنون 42 کیلومتر می باشد.

افشاری، ادامه داد:از آبگیری طرحهای تغذیه مصنوعی نیز تا به امروز حدود 321 میلیون متر مکعب آب در آبخوانهای استان زنجان ذخیره گردیده است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات