دو پروژه  برق منطقه اي گيلان به بهره برداري رسيد

دو پروژه برق منطقه اي گيلان به بهره برداري رسيد

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي گيلان، "ارسلان زارع" استاندار گيلان در آيين افتتاح اين پروژه ها گفت: يكي از اقدامات شايسته دولت در راستاي خدمت رساني به مردم، به ويژه در عرصه عمران و آباداني، عملكرد صنعت برق و مجموعه خدمات وزارت نيرو است.
وي افزود: با تلاش هاي صورت گرفته در صنعت برق، به شكر خدا در تابستان امسال با حداقل خاموشي مواجه بوديم كه اين امر به خاطر تلاش ها و اجراي پروژه هايي است كه امروز شاهد افتتاح و بهره برداري از آن ها خواهيم بود.
استاندار گيلان گفت: در شرايط امروز، كه كشور درگير مبارزه با ويروس كرونا است، به لحاظ رعايت پروتكل هاي بهداشتي اين پروژه با تعداد كمي از عوامل اجرايي پروژه افتتاح مي شود. هر چند كه علاقه مند بوديم اين پروژه با حضور همه دست اندركاران به بهره برداري مي رسيد.
ارسلان زارع گفت:بهره برداري از اين پروژه ها علاوه بر تامين برق مشتركين محترم، از نظر اقتصادي و صنعتي نيز بسيار حائز اهميت است و اميدواريم كه تا پايان سال جاري شاهد افتتاح و بهره برداري از ديگر پروژه هاي شركت برق منطقه اي گيلان باشيم.
"بهمن داراب زاده" مدير عامل شركت برق منطقه اي گيلان در آيين افتتاح پروژه هاي برقرساني به مشتركين محترم گفت: در سال گذشته با تابستان بسيار گرمي در كشور و استان روبه رو بوديم كه اين امر موجب شده بود تا از بسياي از پست ها در استان حدود 92 درصد بارگيري شود كه اين مقدار بهره برداري از ترانس ها خارج از شرايط استاندارد بود.
وي افزود: وضعيت بارگيري از ترانس ها موجب شد تا بررسي كاملي از تمامي تجهيزات شركت به جهت شناسايي و آسيب شنايي چالش ها انجام شود كه با اين تلاش هاي صورت گرفته، علي رغم اين كه ميانگين دما در امسال نسبت به سال گذشته يك درجه افزايش يافته بود، اما توانستيم تابستان سال جاري را با موفقيت و بدون خاموشي برنامه ريزي سپري كنيم.
گفتني است همزمان با افتتاح اين پروژه در شهرستان رشت، پروژه افزايش ظرفيت ترانسفورماتورهاي پست آستانه از 60 مگاولت آمپر به 80 مگاولت آمپر به صورت ويدئو كنفرانسي، با حضور فرماندار شهرستان آستانه اشرفيه افتتاح و به بهره برداري رسيد.
شايان ذكر است كه اين طرح ها با اعتباري حدود 206 ميليارد ريال و با استفاده صد درصدي از تجهيزات ساخت داخل اجرا شده اند.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات