اتمام عملیات بازسازی ساختمان موسسه فرهنگی هنری کشورهای فارسی زبان  ...

اتمام عملیات بازسازی ساختمان موسسه فرهنگی هنری کشورهای فارسی زبان ...

اتمام عملیات بازسازی ساختمان موسسه فرهنگی هنری کشورهای فارسی زبان (آیتا)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امیر سیاوش حجازی اظهار کرد: ساختمان (آیتا) در نزدیکی چهارراه دکترا و در خیابان ابن سینا قرار گرفته است. وضعیت ساختمان پیش از عملیات دارای ایرادات اساسی از جمله آسیب های بصری، فرسودگی، ترک، الحاقات و مداخلاتی بود که فعالیت بازسازی را سخت می کرد.
وی افزود‌: وضعیت ساختمان به نوعی بود که تقویت پی آن ضروری بود و فرسودگی بنا و سقف شیروانی به حدی بود که سقف قبلی آن جمع آوری و سقف جدید مجدد ساخته شده است.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد بیان کرد: عملیات بازسازی این ساختمان در تاریخ ۳۰ فروردین ماه سال جاری آغاز و انتهای مرداد ماه به پایان رسید و در حال حاضر آماده تحویل به معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد به عنوان بهره بردار است.
حجازی با بیان اینکه پروژه با مساحت ۴۰۰ متر مربع در دو طبقه است، خاطرنشان کرد: جمع آوری سقف های شیروانی، تخریب بخشی از ساختمان قدیمی، ایجاد سازه فلزی، سفت کاری، اجرای سقف شیروانی، نازک کاری، ساخت و نصب درب ها و پنجره، امور تاسیساتی و دکوراسیون داخلی بخشی از فعالیت های عمرانی سازمان در این پروژه بوده است.
وی اضافه کرد: در این پروژه بنا به طرح مشاور از المان های سنتی استفاده شده و اصالت ساختمان های ایرانی در آن مشهود است که حتی نوع باز و بسته شدن درب ها و چوب کاری ها بیان کننده این سیاست کاری است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات