رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزاداری در فضا‌های  ...

رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزاداری در فضا‌های ...

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری مشهد در فضا‌های باز رضایت‌بخش است/ فداکاری و ایثارگری کادر درمان، موضوعی غیرقابل جبران است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری، صبح امروز و در آغاز یکصد و سومین جلسه علنی شورای شهر مشهد به ذکر مناسبت‌های پیش‌رو پرداخت و ابتدا با اشاره به 4 شهریورماه، سالروز درگذشت مهدی اخوان ثالث، اظهارکرد: اخوان ثالث، یکی از نامدارترین شاعران معاصر برخاسته از شهر مشهد یا بنا به قول خودش، توس است.

حیدری با بیان اینکه اخوان از جایگاه ویژه‌ای در بین نخبگان فرهنگ و ادب پارسی کشورمان برخوردار است، گفت: بزرگداشت نام، یاد و خاطره این چهره فاخر ملی وظیفه‌ همگان است و بسیار خرسندیم که در شورای پنجم یکی از خیابان‌های مشهد را به نام این شاعر فرهیخته مشهدی نامگذاری کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به چهارم شهریورماه، روز کارمند، افزود: نیروی انسانی، جزو سرمایه‌های ارزشمند هر سازمان هستند که در کنار فرآیندها و مقررات، نقش اصلی را هدایت و پیشبرد اهداف سازمان عهده‌دار هستند.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: کارمندان بخش‌های مختلف دولتی و همچنین مجموعه پرتلاش مدیریت شهری، فداکارانه درحال ارائه خدمات هستند؛ جدای از مسائل مالی و معیشتی، موضوع منزلت اجتماعی آنها باید مدنظر دولت و مجلس محترم قرار گیرد تا از این طریق بتوان حس تعلق خاطر سازمانی را افزایش داد و موجبات افزایش کارآمدی آنها را فراهم آورد.

حیدری با گرامیداشت زادروز زکریای رازی و روز داروساز، گفت: زکریای رازی یکی از به‌نام‌ترین دانشمندان جهان اسلان در علم طب و داروسازی است.

وی با بیان اینکه نقش داروسازان در چرخه سلامت و مجموعه خدمات عرصه سلامت، نقش بسیار برجسته‌ای است، اظهارکرد: در کنار تشخیص‌های دقیق پزشکان و مراقبت پرستاران عزیز، دارو و داروسازی، حلقه یا ضلع سومی است که به مدد می‌آید.

روز کشتی، مناسبت دیگری بود که حیدری در این جلسه به آن اشاره داشت و گفت: یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها که ریشه در سنت و تاریخ ایران زمین و بویژه شهر مشهد دارد، «کشتی» است؛ کشتی پهلوانی، کشتی باچوخه و دیگر رشته‌های تخصصی کشتی در فضای اجتماعی، مخصوصا استان خراسان و مشهد نیز طرفداران زیادی دارد.

حیدری در ادامه تصریح کرد: قهرمانان و مدال‌آوران بسیاری در سطح ملی و بین‌المللی از خطه خراسان و مشهد برخاسته‌اند که این روز را به تمامی آنها و همچنین «سیدمسعود ریاضی»، عضو شورای شهر مشهد و رئیس هیات کشتی استان خراسان رضوی تبریک می‌گوییم.

وی همچنین با اشاره به تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: تاسوعا و عاشورا، نقطه اوج و تبلور عشق و فداکاری و آزادگی است؛ واقعه عاشورا درس‌های بزرگی دارد که مهمترین آن، ایستادگی و مقاومت یاران قلیل امام حسین(ع) در مقابل لشگر کثیر دشمن است.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه مظلومیت امام‌حسین(ع) و یارانش موجب شده تا این حادثه، تاریخی و جهانی شود، گفت: اتفاقات رخ داده در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی در هر دو جبهه منحصر به فرد است؛ در یکسو فداکاری و ارادت یاران امام(ع) به اوج خود رسیده و در سوی دیگر، خشونت و بی‌رحمی و قساوت.

حیدری خاطرنشان کرد: آنچه در واقعه عاشورا به خاندان اهل بیت(ع) گذشت، مصیبت‌بار است و به همین دلیل جهان اسلام و تشیع پس از 1400 سال عزادار است.

وی با بیان اینکه مردم با عشق و علاقه‌ای که به مکبت حسینی و اهل بیت(ع) دارند، به بزرگداشت این روز پرداخته‌اند، گفت: همزمان با آغاز ماه محرم، در سطح شهر، مراسم عزاداری مختلفی درفضاهای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایجاد شده که خوشبختانه رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم هم رضایت‌بخش بوده است.

حیدری تاکید کرد: امیدواریم در کنار پاسداشت ارزش‌ها که وظیفه ماست و موجب افزایش معرفت و شناخت به امام‌حسین(ع) می‌شود، با حفظ پروتکل‌های بهداشتی موجب تشدید زحمات و فشار مضاعف به کادر درمان نشویم.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت شهریور، شهیدان رجایی و باهنر، از ایشان بعنوان دو عنصر ارزشمند دولت یاد کرد که در جریان ترور فیزیکی و کور منافقین، کشور از برکات حضور آنها محروم شد.

وی افزود: هشتم شهریور پس از شهادت این دو چهره شاخص برخاسته از جامعه معلمین، به روز «مبارزه با تروریسم» نامگذاری شده است.

حیدری در ادامه ضمن تشکر از خدمات ارزشمند دولت، گفت: امیدواریم طی یک سال آینده، دولت براساس شعارها و برنامه‌ها و گشایش‌های در سطح ملی و بین‌المللی بتواند به خواسته‌های به‌حق مردم پاسخگویی کند.

حیدری با توجه به اینکه در این جلسه، به مناسبت روز پزشک و داروساز، از نمایندگان جامعه پزشکان، داروسازان و پرستاران تقدیر به عمل آمد، اظهارکرد: 7 ماه است که کادر درمان کشور، خالصانه و فداکارانه در جهت خدمت به مردم گام برداشته و رنج‌ها و مشقت‌های بسیاری را متحمل شده‌اند.

وی افزود: پزشکان متخصص و پرستاران و دیگر کادر درمان سلامتی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با تلاش خود جان تعداد زیادی از هموطنان را نجات دادند؛ با هیچ اقدامی نمی‌توان این فداکاری و ایثار را جبران کرد ولی قدردان زحمات شما عزیزان هستیم و به وجود شما سربازان فداکار عرصه سلامت افتخار می‌کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات