بيش از 41 درصد مصرف انرژي برق کرمان در كشاورزي است

بيش از 41 درصد مصرف انرژي برق کرمان در كشاورزي است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سيدمحمدجواد جهادي"، مدير توزيع برق شهرستان كرمان افزود: شركت توزيع برق شمال استان كرمان، شهرستان‌هاي كرمان، رفسنجان، زرند، راور، انار، كوهبنان و شهربابك به وسعت يك هزار كيلومتر مربع و يك ميليون و 300 هزار نفر را تحت پوشش داشته است و خدمات را از طريق 11 هزار كيلومتر شبكه فشار متوسط و 8 هزار كيلومتر شبكه فشار ضعيف به 646 هزار مشترك ارائه مي‌دهد.
وي افزود: شركت توزيع برق شمال استان كرمان پروژه تبديل 700 كيلومتر شبكه سيم به كابل خودنگهدار در رفسنجان را در دست اجرا دارد كه اين شبكه از سيم مس بدون روپوش به كابل خودنگهدار تبديل مي‌شود.
مدير توزيع برق كرمان به استفاده از انشعاب‌هاي غيرمجاز اشاره كرد و گفت: متاسفانه همچنان آمار سرقت سيم‌هاي برق و سرقت انرژي در استان كرمان بالاست و اين موضوع كار را براي ما سخت‌تر مي‌كند.
وي اظهاركرد: در حاشيه شهر كرمان به دليل مهاجرت‌هايي كه صورت گرفته است، زمين‌هايي را افراد سودجو به صورت غيرقانوني تصرف كرده‌اند و به مردم فروخته‌اند كه موجب حاشيه‌نشيني شده است؛ اين افراد مجوز قانوني براي ساخت و ساز ندارند بنابراين نمي‌توانند انشعاب برق را خريداري كنند. به همين علت مي‌روند و به شكل غيراصولي و خطرناك انشعاب برق را مي‌گيرند كه اين كار خسارت‌هاي هنگفتي وارد مي‌كند.
وي با تقدير از همكاري مشتركان در پيك بار تابستان گفت: خوشبختانه با مشاركت مردم و فرهنگ سازي مديريت صحيح مصرف  تابستان امسال كمتر شاهد خاموشي بوده‌ايم، هر چند ساخت و سازهاي جديد را داريم و مردم انشعاب برق مي‌خرند، اما تغيير يا ارتقاي الگوي مصرف وجود دارد.
وي افزود: در مجموع تا كنون 7 درصد رشد بار در سال جاري نسبت به سال قبل داشته‌ايم و تعداد مشتركان برق در بخش كشاورزي استان كرمان برابر با هشت دهم درصد است كه كمترين تعداد مشتركان ما را تشكيل مي‌دهند اما با مصرف 41 درصد برق استان بيشترين ميزان مصرف را به خود اختصاص داده‌اند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات