وضعیت روشنایی معابر تبریز در حد استاندارد است

وضعیت روشنایی معابر تبریز در حد استاندارد است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عادل کاظمی" در حاشیه بازدید از وضعيت روشنايي شهر تبريز افزود: در برخی از مناطق نظیر روگذرها، زیرگذرها و پارک‌ها مشکلاتی در مورد روشنایی معابر وجود داشت که این موارد به شهرداری تبریز به عنوان متولی روشنایی معابر این مناطق ارجاع داده شد.
وی در رابطه با اقدامات انجام شده‌ درخصوص روشنایی معابر گفت: طی سال 98، جهت توسعه و اصلاح بهینه‌ روشنایی معابر بالغ بر 7 میلیارد و 600 میلیون تومان چراغ، پایه‌ چراغ و متعلقات روشنایی خریداری و در سال 98، بالغ بر 6 میلیارد و 100 میلیون تومان از این اقلام و تجهیزات در بخش روشنایی معابر مصرف شده است.
وی با اشاره به اینکه برای سال 99، بالغ بر 4 میلیارد و 350 میلیون تومان در بخش روشنایی معابر، بودجه‌ پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت تخصیص منابع، طی سال‌جاری تنها 2 میلیارد و 971 میلیون تومان برای این بخش می‌توانیم هزینه کنیم.

افزایش 103 درصدی قیمت چراغ و لامپ روشنایی معابر
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از افزایش 103 درصدی قیمت چراغ‌ها و لامپ‌ها طی سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: در سال 98، بالغ بر 2 میلیارد و 741 میلیون تومان لوازم روشنایی برای نگهداشت روشنایی معابر شامل خرید لامپ و چراغ هزینه شده است و در سال 99 پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 3 میلیارد و 838 میلیون تومان هزینه کنیم. با این حال هزینه‌ پرسنل بخش روشنایی معابر در سال 99، بالغ بر یک میلیارد و 429 میلیون تومان و هزینه‌ قرارداد با پیمانکاران این بخش بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان است.
کاظمی هزینه‌ لازم برای نگهداشت شبکه‌ روشنایی معابر را بالغ بر 8 میلیارد تومان ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به این شرایط با 5 میلیارد و 700 میلیون تومان کسری منابع در این حوزه مواجه هستیم.
وی روشنایی معابر را ویترین شرکت توزیع نیروی برق تبریز دانست و با بیان اینکه مردم نسبت به تامین و پایداری روشنایی معابر حساس هستند، ادامه داد: در شرایط فعلی از عدم توازن میان منابع و مصارف رنج می‌بریم و به دلیل تغییرات شدید قیمت‌ها، دریافت خدمات اعتباری و خرید کالا به حداقل رسیده است. با این حال، تلاش کرده‌ایم تامین اقلام روشنایی معابر به طور کامل انجام شده و حفظ روشنایی معابر برای رفاه حال مردم به نحو احسن صورت پذیرد.
وی تصریح کرد: بالغ بر سه میلیارد و 600 میلیون تومان طی سال جاری، جهت خرید لامپ و اقلام روشنایی از طریق مناقصه اقدام شده است و امیدواریم مردم عزیز نیز در این شرایط خاص، با در نظر گرفتن وضعیت موجود، برای عبور کم‌عارضه از این وضعیت، ما را همراهی کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات