۵ پروژه صنعت آب و برق در استان البرز فردا افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود/ سرمایه‌گذاری 3292 ميليارد تومان برای طرح‌های صنعت آب و برق البرز

۵ پروژه صنعت آب و برق در استان البرز فردا افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود/ سرمایه‌گذاری 3292 ميليارد تومان برای طرح‌های صنعت آب و برق البرز

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این پروژه‌ها شامل آغاز عملیات اجرایی واحد سوم تصفیه‌خانه آب شماره ۲ کرج و بهره‌برداری از ۲۲۳۰ پروژه توسعه‌ای شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور از ۵ نقطه، حفر و تجهیز چاه و خطوط آبرسانی شهری در استان البرز، توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب و نصب انشعاب‌ها در کرج و هشتگرد و آبرسانی به ۱۴ روستا در استان است.

بنا بر این گزارش، از مجموع سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها که از محل منابع داخلی، بودجه دولتی و صندوق توسعه ملی تامین شده، ۳۵ میلیارد تومان برای آغاز عملیات اجرایی واحد سوم تصفیه‌خانه آب شماره ۲ کرج بوده و مابقی برای دیگر پروژه‌ها هزینه شده است و با اجرای این پروژه‌ها در مجموع برای 288 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فرصت اشتغال ایجاد می‌شود.

این گزارش حاکی است، ۲۲۳۰ پروژه توسعه‌ای شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور شامل افزایش شبکه خودنگهدار فشار ضعیف هوایی به ۴۵ درصد کل شبکه و رشد ۱۶ درصدی در نصب ادوات تولید پراکنده است که با هدف کاهش تلفات، افزایش قدرت مانور، بهسازی اتصالات شبکه و کاهش مشهود در نرخ خاموشی مشترکان اجرا شده‌اند.

همچنین واحد سوم تصفیه‌خانه آب شماره ۲ کرج با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه و یک بار مخزن با هدف تامین آب شرب ۱۹۲ هزار نفر اجرا می‌شود.

عملیات حفر و تجهیز چاه و خطوط آبرسانی شهری هم شامل ۶ حلقه چاه، ۴ کیلومتر خط انتقال و یک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی جمعیت ۹۲ هزار و ۹۰۰ نفری در استان البرز را پوشش می‌دهد.

پروژه توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب و نصب انشعابات در کرج و هشتگرد هم شامل اجرای عملیات لوله‌گذاری فاضلاب در اقطار ۲۵۰ تا ۷۰۰ میلی‌متر از جنس پلی‌اتیلن دو جداره فاضلابی و ۶۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب با هدف افزایش جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب و به تبع آن افزایش سطح بهداشت مردم و حفظ محیط زیست به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات آبرسانی به ۱۴ روستا نیز شامل بازسازی ۶۷۴ فقره انشعاب و اصلاح و بازسازی ۱۴ کیلومتر شبکه توزیع است که ۵۴۹۳ خانوار با جمعیت ۱۷ هزار و ۶۰۳ نفر را زیر پوشش برده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات