چشم‌انداز فرهنگی 20 ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود

چشم‌انداز فرهنگی 20 ساله کاشان توسط مسئولان شهر ارائه شود

آیت‌الله سلیمانی در دیدار با شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری، شهرداری را نهادی مردمی و شامل وظیفه در دو عرصه فرهنگ و خدمات دانست و بیان کرد: شورای اسلامی شهر که نشأت گرفته از آرای شهروندان است حلقه اتصال، ناظر و هماهنگ کننده این وظایف خطیر است.

وی، با یادآوری اینکه نقش مردمی در شهری مانند کاشان فراتر از تأثیرات حکومتی و یا دولتی است گفت: با توجه به مطرح بودن کاشان به عنوان منطقه‌ای فرهنگی، شورای اسلامی شهر کاشان می‌تواند به عنوان محور شوراهای اسلامی منطقه محسوب شود.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان با تأکید بر اینکه کاشان از نظر خدمت‌رسانی، عمران، آبادی، پیشتازی و در برخی مسائل صنعتی در گذشته حرف اول را می‌زده است، عنوان کرد: شورای اسلامی شهر باید این وضعیت را به ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی زنده کند.

سلیمانی، با انتقاد از عدم پرداختن به افراد برجسته‌ای از کاشان که با تفکر خویش کشور را متحول کرده‌اند، افزود: چرا نمادی از افرادی مانند لاجوردی که در کشور صاحب آوازه‌اند در شهر وجود ندارد، جدای از تفکرات و سلایق، آنها پیش‌تازان عرصه صنعت بوده‌اند که باید به آن پرداخته شود همچنانکه سایر الگوهای هنری و ادبی مانند سهراب سپهری و کمال‌الملک نیز بر این مبنا عرضه می‌‌شوند.

وی، با اشاره به توقعات خود از شورای اسلامی شهر تأکید کرد:اگر قرار باشد کار فرهنگی انجام دهیم باید عناصر، سوژه‌ها و موضوعات فرهنگی در شهر به درستی نشان داده شوند.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان در ادامه ضرورت شناخت دورنمای بلندمدت در انجام وظیفه حتی در دوران محدود خدمت را یادآور شد و گفت: باید بدانیم مجموعه خویش را با چه چشم‌اندازی تحویل گرفته و با چه چشم‌اندازی تحویل می‌دهیم.

سلیمانی، پایان دادن به دعواهای‌ بی‌حاصل اصلاح‌طلبی و اصولگرایی،  اختلافات مذهبی و فرقه‌ای و قبیله‌ای را به عنوان ماحصل و تغییرات ناشی از حضور خود در جایگاه قبلی امام جمعه متذکر شد.

وی، جایگاه امروز کاشان را به برکت 13 قرن فعالیت فرهنگی علما و بزرگانی نظیر علامه فیض‌ها، نراقی‌ها، میرزاحبیب‌الله‌ها‌، یثربی‌ها، مدنی‌ها و...دانست و بیان کرد: گرچه شاید وضعیت امروز کاشان از نظر رفاهی و امکانات در مقایسه با شهرهای کشور نسبت به روزگاران گذشته به دلایلی ضعیف‌تر شده باشد اما پیشرفت  فرهنگی شهر تنها در گرو عملکرد مدیران در داخل شهرستان است.

سلیمانی ضمن قدردانی از نگاه شورای اسلامی شهر و شهردار کاشان به حوزه فرهنگ، از برگزاری دو برنامه یادمان شهید دکتر فرهاد و جایزه ادبی محتشم به صورت ویژه تقدیر کرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات