وقفه یکماه در ارائه طرح حوزه میانه شرقی به شورای  ...

وقفه یکماه در ارائه طرح حوزه میانه شرقی به شورای ...

وقفه یکماه در ارائه طرح حوزه میانه شرقی به شورای شهر/ طرح حوزه مرکزی شهر مشهد با حساسیت بالا درحال بررسی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا در گفتگویی با اشاره به آخرین وضعیت طرح‌های تفصیلی حوزه‌های مختلف شهر مشهد، اظهارکرد: براساس نامه رسمی شهردار، طرح حوزه میانی شرقی که قرار بود امروز، یکم شهریورماه، به شورای شهر ارسال شود، به دلیل ابتلا نماینده مشاور در مشهد به ویروس کرونا به تعویق افتاد.

مهدی‌نیا با بیان اینکه طرح حوزه شمال‌غربی مشهد، ابتدای مهرماه به شورای شهر ارائه می‌شود، گفت: با توجه به تعطیلی فصلی شورا و همچنین لزوم پرداختن بیشتر به طرح حوزه مرکزی، حوزه میانی شرقی در آبان‌ماه بررسی می‌شود.

وی افزود: حوزه مرکزی از حساسیت بالایی برخوردار است و هماهنگی‌هایی هم باید بین این طرح و بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی اتفاق بیفتد؛ لذا کمیسیون باید وقت بیشتری را به بررسی این حوزه اختصاص دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در ادامه به اهمیت حوزه مرکزی شهر مشهد پرداخت و با بیان اینکه این حوزه قلب تپنده اقتصادی شهر است، تصریح کرد: این بافت، سایر نقاط شهر را به بافت پیرامونی حرم مطهر وصل می‌کند و شامل بافت‌های سنتی و قدیمی مشهد می‌شود.

مهدی‌نیا با بیان اینکه کاربری‌ها و مراکز مهم هویتی و سنتی شهر همچون خیابان ارگ، بیمارستان امام‌رضا(ع)، ساختمان بانک ملی مرکزی، ساختمان شهرداری، خانه ملک و ... در این حوزه واقع شده است، گفت: برهمین اساس، حساسیت این حوزه بالاست و ما هم در کارگروه تخصصی-پژوهشی شهرسازی سعی کرده‌ایم از تمامی بخش‌های ذیربط اعم از استانداری، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، دفاتر تسهیلگری فعال در بافت تاریخی و ... دعوت کنیم تا با تضارب آراء موجب ارتقاء سطح کیفی طرح باشیم.

وی در پایان اظهارکرد: امیدواریم از این طریق بتوان حداقل انتقاد و حداکثر اجماع متخصصین را روی این طرح داشته باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات