تابستان امسال با برق مطمئن و پایدار

تابستان امسال با برق مطمئن و پایدار

http://www.bananews.ir/معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: صنعت برق استان هرمزگان در اوج گرمای تابستان امسال موفق شد با بهره گیری از حداکثر توان خود برق مطمئن و پایدار تامین و در اختیار مشترکان قرار دهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد بهزاد افزود: تامین برق پایدار در این شرایط و دشواریهای اقلیمی استان جای بسی تقدیر دارد.

وی ادامه داد: طی ‌۶ سال گذشته ‌٧٠ درصد به شبکه های برق استان افزوده شده است.

بهزاد اضافه کرد: با فرا رسیدن فصل زمستان و کاهش مصرف برق در کشور لازم است برنامه ریزی اساسی برای بهسازی شبکه ها و کاهش پیک صورت گیرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره با احداث پروژه ‌٣۶ هزار واحدی مسکن مهر در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس گفت: این شهرک که جمعیتی بالغ بر ‌١۵٠ هزار نفر را در برمی‌گیرد، لازم است تمهیدات لازم برای احداث پست های برق و برق رسانی به آن اندیشیده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان نیز در این نشست با ارائه گزارش در خصوص اقدامات صورت پذیرفته و برنامه های آینده شرکت گفت: حضور مهندس بهزاد در جمع پرسنل این شرکت مایه دلگرمی و انگیزه مضاعفی است و مقدم وی و هیئت همراه را گرامی می داریم.

محمد صادق وجدانی افزود:این شرکت برای ‌۵ سال آینده برنامه ریزی استراتژیک تدوین کرده تا برای رسیدن به آرمان خود که قرار گرفتن بر بلندای رضایت مشترکین است این استراتژی را در شرکت پیاده کند.

وی ادامه داد:استراتژی شرکت به خاطر اهمیت نیروی انسانی و تاسیسات برق، مدیریت علمی منابع انسانی و دارائی ها نام گرفته است.

وجدانی با اشاره به کاهش تلفات برق در سالهای اخیر گفت: تلفات برق در این مدت با کاهش طول فیدرها، جمع آوری انشعابات غیر مجاز و تعویض کنتورهای مکانیکی به دیجیتالی به کمتر از ‌١٢ درصد کاهش یافت.

وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر یک‌هزارو‌۶١٠ روستای استان برق دار هستند که طی ‌٨ سال گذشته ‌٢٨٣ روستای استان که عمدتا در مناطق صعب العبور بودند برق دار شدند.

وی اضافه کرد:تعداد مشترکین استان از سال ‌٨١ تا ‌٨٩ رشد ‌٧۴ درصدی داشته که به همین میزان طول شبکه های فشار ضعیف هوایی ‌٢٢ درصد،فشارضعیف زمینی ‌١١٧ درصد، فشار متوسط هوایی ‌٣۴ درصد، فشار متوسط زمینی ‌١٠٠ درصد افزایش داشته است که رویکرد ما توسعه شبکه های زمینی است. همچنین ظرفیت پست‌های هوایی دو برابر و پست های زمینی ‌٢/٢ برابر افزایش داشته است.

وجدانی در پایان با اشاره به افتخارات شرکت در زمینه تحقیقات و نوآوری ها افزود: در کنفرانس بین المللی صنعت برق که طی روزهای آینده برگزار می شود، بیش از ‌١٠ مقاله از سوی کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق استان ارسال شده است که ‌٨ مقاله آن پذیرفته شده است.

 

 

    نظرات