افزایش اعمال مقررات ایمنی ساختمان‌ در رشت

افزایش اعمال مقررات ایمنی ساختمان‌ در رشت

http://www.bananews.ir/رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان گفت: نسبت به دو دهه گذشته اعمال مقررات ایمنی ساختمان‌ها تا۸۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس امیر خوجینیان در گفت‌ وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب که مقاوم‌سازی‌ها و رعایت مقررات ملی ایمنی ساختمان‌های شهر از سوی این سازمان صورت می‌گیرد، گفت: برای استاندارد ساخته شدن ساختمان‌ها باید مصالح ساختمانی اجزاء تشکیل دهنده ساختمان استاندارد باشد و نظارت بر این امر زیرنظر موسسه استاندارد استان است.

وی افزود: نسبت به دو دهه گذشته اعمال مقررات ایمنی ساختمان‌ها تا ۸۰ درصد افزایش داشته است و تلاش می‌کنیم خود را به نمره صد برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در روستاهایی که طرح هادی در آنها درحال اجراست نیز نظارت بر ساخت و سازها از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان صورت می‌گیرد و هر نوع اقدام ساختی با توجه به الکترونیکی شدن ثبت‌ها در سازمان لحاظ می‌شود.

خوجینیان درخصوص خانه‌های نسقی حاشیه شهرها تصریح کرد: هیچ اطلاعی از این ساخت و سازها نداریم و از آنجایی ‌که با ساخت چنین ساختمان‌هایی جان و مال مردم ساکن در این خانه‌ها در خطر است، ضروریست تا با وضع قوانین جدید برای جلوگیری از قطع عملیات ساخت آنها اقدامات جدی‌تری صورت بگیرد.

 

 

    نظرات