بهره برداری از سد سنگ سیاه دهگلان با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی

بهره برداری از سد سنگ سیاه دهگلان با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی

http://www.bananews.ir/نماینده مجری طرح شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد سنگ سیاه گفت: مرحله نخست سد سنگ سیاه دهگلان با ۷۵ در صد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) منصوری در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند اجرایی این طرح گفت: شبکه آبیاری و زهکشی اراضی آبخور سد سنگ سیاه به منظور پخش و انتقال آب سد به اراضی کشاورزی پایاب سد با مساحتی بالغ بر سه هزار و ۶۱۰ هکتار طراحی شده است.

وی افزود: از مجموع این اراضی ۲۲۰۰ هکتار به صورت تحت فشار و ۱۴۰۰ هکتار نیز به صورت ثقلی از این شبکه آب گرفته و از وضعیت دیم به آبی تبدیل می‌شوند.

نماینده مجری طرح شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد سنگ سیاه دهگلان بیان کرد: اراضی تحت فشار از سه ایستگاه پمپاژ در مسیر کانال اصلی به طول ۱۸ کیلومتر احداث خواهد شد.

وی به روستاهای تحت پوشش طرح اشاره و بیان کرد: این طرح اراضی ۱۱ روستا را که به طور پراکنده در امتداد رودخانه سنگ سیاه قرار دارند، تحت پوشش قرار داده که سه روستا قبل و هشت روستا بعد از جاده اصلی سنندج همدان واقع شده‌اند.

منصوری با اشاره به هزینه اجرایی طرح خاطرنشان کرد: برآورد ریالی هزینه اجرایی طرح بر اساس ۶ فهرست بهای آبیاری زهکشی، خطوط انتقال آب، ابنیه، تاسیسات برقی، توزیع آب و چاه و قنات تهیه شده و کل مبلغ آن ۴۰ میلیارد ریال است.

طرح شبکه آبیاری سد سنگ سیاه در ۸۰ کیلومتری سنندج و در محدوده شهر دهگلان در امتداد رودخانه سنگ سیاه واقع شده است.

 

 

    نظرات