اجرای سیستم بومی کنترل هوشمند ترافیک در میادین و تقاطع‌های مرکزی کاشا

اجرای سیستم بومی کنترل هوشمند ترافیک در میادین و تقاطع‌های مرکزی کاشا

حمیدرضا بخشنده‌فر، شیارهای ایجاد شده در اطراف میادین و تقاطع‌های شهر را مربوط به اجرای این سیستم کنترل ترافیک هوشمند عنوان و خاطرنشان کرد: این سیستم با رصد تغییرات لحظه‌ای ترافیک طیف وسیعی از پارامترها را به صورت کاملا هوشمند و توسط شبکه‌های پیچیده عصبی داخلی خود کنترل می نماید.

▫️وی با اشاره به اینکه محاسبه تعداد فاز، طول سیکل و سیکل سبز به صورتی بهینه و آنلاین و به صورتی مجزا برای هر تقاطع صورت می‌گیرد افزود: بر این اساس، تخصیص سقف سرعت مجاز در هر دوره و ایجاد موج سبز در تقاطع‌های متوالی از جمله قابلیت‌های مهم این سیستم است.

▫️معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان با تأکید بر اینکه این سیستم هوشمند آموزش پذیر از محیط نصب است گفت: این سیستم رخدادهای خاص ترافیک را تشخیص داده و با شناخت سریع و هوشمندانه پدیده‌هایی چون معابر دچار تصادف، گره های ترافیکی، کارناوال‌ها، کم ترافیک شدن موقت معابر اصلی، سد معبر و مسیرهای مسدود شده، آن مشاهدات را در محاسبات ترافیکی از لحاظ می‌کند.

▫️بخشنده‌فر، با یادآوری اینکه آماربرداری به منظور تنظیم پارامترهای الگوریتم‌های کنترلی یکی از گلوگاه‌های اثربخشی سیستم‌های کنترل هوشمند بوده به مزیت سیستم کنترل هوشمند ترافیک اجرا شده در کاشان اشاره و عنوان کرد: این سیستم با نوآوری ویژه خود بی‌نیاز از آماربرداری بوده و به کمک سنسورها و الگوریتم تطبیقی خود صرفاً بر اساس رفتار ترافیکی  راکبین به آموزش شبکه‌های عصبی داخلیش می‌پردازد.

▫️وی اضافه کرد: این به معنای آن است که سیستم به‌کار رفته در کاشان، بی نیاز از تغییر و یا تنظیم مجدد الگوریتم‌ها به صورت دستی است و توانایی جمع‌آوری و ارائه آمار دقیقی از وضعیت ترافیک با هدف کمک به مدیران ترافیک شهر را در این وضعیت داراست.

▫️معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان، عدم وجود یک سرور متمرکز برای عملیات پردازش را نکته قابل ذکر دیگر در مورد این سیستم عنوان کرد و گفت:به عبارت بهتر تمام تجهیزات و حتی سنسورها نیز در این سیستم به عنوان یک جزء پردازشی ذخیره‌ای و تصمیم‌گیری محسوب می‌شوند به گونه‌ای که افزایش تراکم سیستم و توسعه های آینده، بر ترافیک محاسبات و در نتیجه پیش بینی زیرساخت‌های خاص، بی‌تأثیر خواهند بود.

▫️بخشنده‌فر، درجه بالای امنیت این سیستم کنترل هوشمند را یادآور شد و افزود: تمامی زیرساخت‌ها با مسیر ارتباطی امن شده از طریق قفل‌های سخت افزاری به یکدیگر مرتبط شده‌اند.

▫️وی متذکر شد: این سیستم بر پایه دانش متخصصین بومی طراحی و راه‎اندازی گردیده و با توجه به حجم نوآوری‎ها به عنوان یکی از پروژه های موثر در اقتصاد مقاومتی شناخته شده است.

▫️شایان ذکر است در حال حاضر این سیستم با حمایت شهرداری کاشان،توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک، به منظور کنترل هوشمند جریان ترافیک، در مجموعه‌ای شامل تعدادی از میادین و تقاطع‌های مرکزی شهر کاشان در حال اجراست.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات