اقدامات شهرداری برای میزبانی از موسم سوگواری سالار شهیدان

اقدامات شهرداری برای میزبانی از موسم سوگواری سالار شهیدان

محمدرضا خالدی در گفت‌وگو با برنامه #صبح_سیلک با اشاره به تعویض پرچم میدان امام حسین(ع) همزمان با آغاز ایام محرم بیان کرد: پرده نگاره بزرگی به مساحت 320 مترمربع و ابعاد 18 در 12 الهام گرفته از اشعار عاشورایی محتشم کاشانی حاصل دست قلم زنی های هرمندان بزرگ کاشانی در این محور پرتردد به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: 4 مورد پرچم های حجیم برج مانند به متراژ 250 مترمربع با شعار یاحسین شهید در چهار گوشه مختلف اصلی شهر مانند میدان جهاد، میدان سهراب و... به اهتزاز درآمده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان با اشاره به نصب 27 کتل در مسیر ابتدای خیابان شهید رجایی و نصب 215 عدد پرچم های تشریفات محرم در عرشه پل های شهر و مبادی ورودی عنوان کرد: در تیمچه امین الدوله هشت قاب تصاویر نقاشی قهوه خانه‌ای با موضوع وقایع کربلا اثر هنرمندان مطرح کشوری به صورت بنر تهیه و نصب شد تا حس و حال معنوی خاصی را با چاشنی این هنر سنتی ایرانی برای رهگذران به یادگار گذارد.

خالدی خلق نقاشی دیواری با موضوع آیین های سنتی عاشورایی در محور تاریخی خیابان باب الحوائج را کاری فاخر از هنرمندان خلاق کاشانی خواند و گفت: این نقاشی دیواری به ابعاد 22 در 5 متر همزمان با برگزاری آیین چاوش عزا در نخستین روز محرم با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان پرده‌برداری شد.

وی با اشاره به نصب المان های عاشورایی در میادین الغدیر، کمال الملک، جهاد و... از اجرای 20 هزار متر ریسه‌بندی در محدوده ارگان ها و ادارات شهری خبر داد و اذعان کرد: برای نخستین بار، 12 بیلبورد متنوع با موضوعات عاشورایی فضای شهر را همسو با معنویت محرم ساخته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات