تهیه و تدوین طرح جامع فضای سبز شهری کاشان

تهیه و تدوین طرح جامع فضای سبز شهری کاشان

محمدرضا  خالدی در گفتگو با برنامه #صبح_سیلک افزود: مدیریت توسعه کمی و کیفی فضای سبز شهری باید مبتنی بر موضوعاتی مثل فرهنگ عمومی، شرایط اکولوژیکی، گردشگری و... باشد تا در ابتدای کار با انجام نیازسنجی پروژه‌ها طراحی و به اجرا درآید.

وی شناسایی منابع آبی پایدار و اصلاح روش های آبیاری را به عنوان سیاست گذاری های مهم در بخش مدیریت فضای سبز سازمان سیما و منظر شهری برشمرد و تصریح کرد: امروزه 200 هکتار از جنگل‌کاری‌های حاشیه شهر با استفاده از پساب تصفیه خانه و 15 کیلومتر لوله‌گذاری آبیاری می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان، نگهداری از 850 هکتار فضای سبز شهری در اقلیم گرم و خشک کاشان را دشوار خواند و  گفت: در زمینه آموزش‌های شهروندی جهت حفظ و حراست از این میراث سبز نیاز به مشارکت اجتماعی داریم.

وی حذف زوائد و پیرایش شهری را در زیبایی سیمای شهری مهم ارزیابی و بیان کرد: متاسفانه بسیاری از مغازه‌داران با نصب و قراردادن تابلوها و بنرهای نابه سامان علاوه بر مخدوش ساختن چهره شهر، موجبات آزار رهگذران را فراهم می‌کنند.

خالدی افزود: ساماندهی سیما و منظر شهری از این نابه‌سامانی‌های اقلام تجاری نیاز به یک طرح جامع دارد تا تقابل با واحدهای صنفی تبدیل به مشارکت اجتماعی در بهبود سیما و منظر شهری شود و شهر از وضعیت آزاردهندگی بیرون آید.

وی تشکیل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان در سال جاری را یادآور شد و عنوان کرد: این سازمان که بنا به بخشنامه سازمان شهرداری‌ها از ادغام سازمان‌های سابق زیباسازی و فضای سبز تشکیل شده، دارای وظایف منسجم‌تری برای تسریع و پیشبرد هماهنگ طرح‌های عمرانی به خصوص در بخش فضای سبز و توسعه پارک‌ها و بوستان‌ها است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات