ضوابط اجرایی مصوبه‌های تشویقی بازآفرینی تا پایان  ...

ضوابط اجرایی مصوبه‌های تشویقی بازآفرینی تا پایان ...

ضوابط اجرایی مصوبه‌های تشویقی بازآفرینی تا پایان شهریور روی سامانه‌های شهرداری بارگذاری شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری در جلسه اجرایی‌سازی مصوبه بسته‌های تشویقی محلات هدف بازآفرینی اظهارکرد: هدف مصوبات شورای شهر و تلاش‌های شهرداری این است که در تعامل با مردم بتوانیم به بهترین شکل پاسخگویی کنیم.

وی در ادامه به مصوبات اخیر شورای شهر در باب حمایت از بازآفرینی برای محلات هدف این طرح اشاره داشت و گفت: این مصوبات شامل بسته تحقق‌پذیری اصلاح، نوسازی و بهسازی بافت فرسوده آبکوه، بسته تشویقی بازآفرینی محلات هدف بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و نیز آیین‌نامه شیوه رسیدگی کمیته‌های فنی و شهرسازی مناطق شهرداری می‌شود.

حیدری تاکید کرد: تمامی ضوابط اجرایی، نحوه اقدام، ملاک‌های تصمیم‌گیری و ... در چارچوبه شهرسازی باید تا پایان شهریور ماه روی سیستم‌های شهرداری بارگذاری شود و شهروندان بتوانند از مزایا و امتیازات آن بهره ببرند و خواسته‌های آنها را پاسخگویی کرد.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه در محلات هدف بازآفرینی هر دفتر تسهیلگری باید یک نقطه را بعنوان نمونه و الگوی اجرا شده طرح، هرچند با پروژه‌ای کوچک آماده کند، گفت: از این طریق میتوان در بین مردم و ساکنان اعتمادسازی ایجاد کرد؛ این عینی‌سازی در ایجاد اعتماد و باورپذیری شهروندان نقش بسزایی دارد.

حیدری افزود: این الگوسازی موجب تشویق ساکنان و ادامه راه توسط آیندگان خواهد شد و به همین خاطر دفاتر باید روی این موضوع هدف‌گذاری کنند.

وی همچنین تاکید کرد: دفاتر تسهیلگری باید جدا از کارهای اجتماعی، اقدامات کالبدی هم انجام دهند تا فعالیت آنها تداوم داشته باشد.

حیدری در پایان با تاکید بر لزوم تقویت دفاتر تسهیلگری و توجه بیشتر به آنها، گفت: در کنار تمامی این اقدامات، شهرداران مناطق باید بیش از پیش به موضوع بازآفرینی توجه کنند و همراهی داشته باشند؛ یکی از ملاک‌های ارزیابی و سنجش عملکرد شهرداران مناطق هم میتواند همین موضوع باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات