شهرداران مناطق باید باورمند به بازآفرینی باشند/  ...

شهرداران مناطق باید باورمند به بازآفرینی باشند/ ...

شهرداران مناطق باید باورمند به بازآفرینی باشند/ اهمیت بازآفرینی بسیار بیشتر از پروژه‌های بزرگ‌مقیاس شهری است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احمد نوروزی در جلسه هماهنگی اجرایی‌سازی مصوبه بسته‌های تشویقی محلات هدف بازآفرینی با بیان اینکه اهمیت بازآفرینی برای شورای پنجم بیشتر از یک تقاطع چندسطحی و یا پروژه‌های بزرگ مقیاس است، اظهارکرد: فرآیند بازآفرینی که در این دوره از مدیریت شهری آغاز شده را باید به نتیجه برسانیم و متاسفانه در تامین ابزار کار دفاتر تسهیلگری تاخیر داشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به بسته مشوق‌های بازآفرینی محلات هدف بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری که اخیرا به تصویب رسیده است، گفت: این طرح با رایزنی‌های مستمر و تلاش‌های متعدد به نتیجه رسید و لذا اجرای با سرعت آن برای شورای شهر و شهرداری بسیار حائز اهمیت است و بر آن تاکید داریم.

وی با اشاره به پیش‌بینی تسهیلات بیشتر برای مالکانی که سریعتر اقدام به نوسازی و تجمیع املاک خود می‌کند و همچنین املاک واقع در معابر و عقب‌نشینی، گفت: شهرداری باید در تعامل با بانک‌ها تسهیلات بانکی برای ساخت و ودیعه مسکن را پیش‌بینی کند.

نوروزی در ادامه گفت: سیاست‌گذاری‌های شورای پنجم و اقدامات مدیریت شهری در بحث بازآفرینی در کشور کم‌نظیر است؛ این اقدامات را باید به استماع مسئولان مختلف کشوری برسانیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد با بیان اینکه شهرداران مناطق باید نسبت به اهمیت بازآفرینی اشراف کامل داشته باشند و به این مهم توجه کنند، گفت: وقتی شهردار مشهد به بازآفرینی باورمند است، شهرداران مناطق هم باید با همیت و جدیت بیشتری پیگیر موضوع شوند.

نوروزی در ادامه با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری نیازمند حمایت بیشتری هستند، افزود: شورا نیز آمادگی دارد حمایت لازم را در قالب مصوبه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بازآفرینی کار بسیار سخت و زمان‌بر است ولی وقتی توانست مشارکت مالکین بافت‌های فرسوده را جذب کند، نتایج فوق‌العاده و وسیعی خواهد داشت؛ کافیست این امر در بین مردم نهادینه شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات