وقتی مسکن به کمک اشتغال می آید

وقتی مسکن به کمک اشتغال می آید

کاهش بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی را می توان از برنامه های اصلی دولت محسوب کرد، هدفی که بخش مسکن می تواند نقش موثری در دست یابی به آن داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" ساخت هر ۵۰ مترمربع واحد مسکونی،‌ اشتغال یک نفر را برای یکسال بطور مستقیم تضمین می کند،‌ از سوی دیگر با رونق گرفتن ساخت وسازها، کارخانجات وابسته به این بخش، از تولید مصالح ساختمانی تا لوازم خانگی را فعال می کند و این به معنی ایجاد اشتغال غیر مستقیم بخش مسکن برای تعداد زیادی از افراد جامعه است. باتوجه به نکته یاد شده می توان گفت: ساخت یک میلیون واحد مسکونی شهری، ششصد هزار واحد مسکونی روستایی و یکصد هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده، نقش بسزایی در ایجاد اشتغال دارد،‌ تاجایی که تنها در استانی مانند چهارمحال و بختیاری، ‌اجرای طرح مسکن مهر توانسته است برای بیش از ۲۹ هزار نفر شغل ایجاد کند.

مهندس علی ابراهیمی، رئیس سازمان مسکن وشهرسازی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه ویژه بخش مسکن در اقتصاد ملی و ایجاد اشتغال گفت: اجرای طرح مسکن مهر در استان ما برای بیش از ۲۹ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرد، رقمی که فراتر از تعهدات استان در این زمینه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکونی مهر در استان چهارمحال و بختیاری با یکسال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و همین امر در ایجاد فرصت های شغلی نیز تاثیر فراوانی داشته است، تصریح کرد: از مجموع ۸۸۰۰ واحدی که باید در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفراستان ساخته شوند، تاکنون عملیات ساخت اسکلت ۳۸۳۲ واحد، سفت کاری ۱۷۵۴ واحد و نازک کاری ۴۵۶ واحد به اتمام رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت مسکن و شهرسازی، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری به تعداد واحدهای مسکونی مهر که در مرحله اول افتتاح های طرح مسکن مهر این استان به بهره برداری می رسند، اظهار داشت: ۸۶۰ واحد مسکونی مهر را برای مرحله اول تا آخر آذرماه، آماده افتتاح و بهره برداری خواهیم کرد و امیدواریم کل واحدهای مسکونی مهر استان تا شهریور ماه سال آینده به بهره برداری برسند.

وی سهمیه سال آینده طرح مسکن مهر استان چهارمحال و بختیاری را ۴ هزار واحد مسکونی اعلام کرد و افزود: براساس بسته جدید ابلاغی از سوی وزارت مسکن وشهرسازی، آماده سازی زمین ها و دادن فراخوان انجام شده و بزودی قراردادهای ساخت با انبوه سازان و پیمانکاران منعقد می شود.

    نظرات