اوراق تسهیلات مسکن در بازار فرابورس

اوراق تسهیلات مسکن در بازار فرابورس

http://www.bananews.ir/مدیر امور پذیرش شرکت فرابورس گفت: این روزها اوراق تسهیلات مسکن در بازار فرابورس بیش از گذشته مورد توجه و اقبال قرار گرفته است تا جایی که در ماه‌های گذشته شاهد رشد قیمت این اوراق بودیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید مهدی علم الهدی به تشریح این اوراق پرداخت و درباره دارندگان این اوراق و نحوه انتشار آنها گفت: اگر هر شخصی یک سپرده ۲۷ میلیون تومانی یا چند سپرده ۲۷ میلیون تومانی در بانک مسکن داشته باشد، در پایان سه ماه پس از سپرده کردن پول خود، علاوه بر سود سپرده، به ازای هر سپرده ۲۷ میلیون تومانی ۶ برگ تسهیلات مسکن دریافت می کند.

وی ادامه داد: از ماه چهارم به بعد، هر ماه دو برگ دریافت می کند که به ازای هر برگ از این اوراق می تواند ۵۰۰ هزار تومان از بانک مسکن وام دریافت کند. اما این در شرایطی است که سپرده گذار حداقل تا سه ماه پول خود را سپرده کند.

علم الهدی درباره نحوه ورود این اوراق به فرابورس افزود: دارندگان اوراق پس از دریافت آنها می توانند وام دریافت کنند در غیر این صورت، می توانند این اوراق را در فرابورس به فروش برسانند.

وی وام بانک مسکن برای خرید مسکن را حداکثر۲۰ میلیون تومان دانست و گفت: این مبلغ شامل۴۰ عدد اوراق حق تقدم تسهیلات بانک مسکن است.

علم الهدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، افزود: کسی که ۴۰ برگه تسهیلات مسکن را از فرابورس خریداری می کند در حال حاضر باید حدود ۳ میلیون و۴۰۰ هزار تومان بابت خرید این اوراق هزینه کند تا ۲۰ میلیون تومان وام مسکن دریافت کند که با کسر هزینه یاد شده، حدود ۱۶میلیون و ۶۰۰هزار تومان وام می گیرد.

مدیر امور پذیرش فرابورس درباره تفاوت این اوراق با وام مسکن گفت: افرادی که برای خرید مسکن عجله دارند و فرصتی برای سپرده کردن سرمایه خود در بانک برای دریافت وام پس از چند سال را ندارند، می توانند با خرید این اوراق از فرابورس، ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز وام ۲۰ میلیونی دریافت کنند که این راه، مسیری کوتاه برای خانه دار شدن افراد ایرانی است.

وی همچنین زمان استفاده از این اوراق را دو ساله اعلام کرد و گفت: پس از گذشت دو سال از تاریخ صدور اوراق، هیچ وامی به آن تعلق نمی گیرد.

 

    نظرات