راه‌اندازی چهارمین آزمایشگاه مصالح ساختمانی در زاهدان

راه‌اندازی چهارمین آزمایشگاه مصالح ساختمانی در زاهدان

http://www.bananews.ir/مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: چهارمین آزمایشگاه مصالح ساختمانی با مشارکت بخش خصوصی در زاهدان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اسماعیل عاقلی اظهار داشت: انجام تمامی امور تحقیقاتی، پژوهشی، آموزشی و آزمایشگاهی در زمینه مواد و فرآوره‌های ساختمانی و معدنی و نیز انجام تمام آزمایشات کنترل کیفیت بتن، مصالح سنگی، انجام تست‌های عملیات خاک و آزمایشات تست جوش و مطالعات ژئوتکنیک از جمله اهداف راه‌اندازی آزمایشگاه شرکت تحقیقاتی آزمابتن ساروج در زاهدان است.

وی افزود: آزمایشگاه شرکت تحقیقاتی آزمابتن ساروج فعالیت خود را برای تایید صلاحیت از دی ماه سال گذشته آغاز کرده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این آزمایشگاه تنها آزمایشگاهی است که به سیستم ایزو ۱۷۰۲۵ مجهز است.

عاقلی بیان داشت: آزمایشگاه مصالح ساختمانی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال با سرمایه‌گذاری شخصی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ نفر در آزمایشگاه شرکت تحقیقاتی آزمابتن ساروج مشغول به‌کار هستند، خاطرنشان کرد: در مجموعه این آزمایشگاه از افراد کاردان و دارای سابقه کار استفاده شده و نیز به دستگاه‌های روز دنیا از نظر آزمایشگاهی مجهز است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی سیستان و بلوچستان در گفتگو با فارس تصریح کرد: فضای آزمایشگاه منطبق با دستورالعمل‌های اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی ساخته شده است.

عاقلی اضافه کرد: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی در تهیه و تجهیز وسایل آزمایشگاه و فضای آن، پیاده‌سازی سیستم ایزو ۱۷۰۲۵ و استفاده از قوانین و دستورالعمل‌ها، نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه همکار مصالح ساختمانی ۲۳ آبان‌ماه در زاهدان افتتاح می‌شود، گفت: چهارمین آزمایشگاه مصالح ساختمانی با مدیریت شهمرادزاده در خیابان شریعتی زاهدان واقع است.

 

    نظرات