مسکن مهر ؛ مالکیت ۹۹ ساله، عمر ۱۰۰ ساله

مسکن مهر ؛ مالکیت ۹۹ ساله، عمر ۱۰۰ ساله

http://www.bananews.ir/رییس کانون سراسری انبوه‌سازان بر افزایش عمر ساختمان‌ها در کشور تاکید و تصریح کرد: ساختمان‌هایی که با روش صنعتی یا نیمه صنعتی ساخته می‌شوند ۱۰۰ سال عمر می‌کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس ایرج رهبر در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به این‌که هنوز طرح مسکن مهر عملیاتی نشده است، اظهار کرد: در حال پیگیری برای تامین منابع بانکی هستیم.

وی در ادامه افزود: بانک‌ها خودشان در این‌باره تصمیم نمی‌گیرند و چنین موضوعاتی باید از طریق شورای پول و اعتبار پیگیری شود.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان در ادامه با بیان این‌که هنوز سهمیه مسکن مهر سال ۹۱ و ۹۲ مشخص نشده ‌است، درباره عمر ساختمان‌ها در ایران گفت: با توجه به این‌که در گذشته ساختمان‌ها با اصول و مقررات فنی ساخته نمی‌شدند و در نتیجه عمر آن‌ها یک چهارم عمر ساختمان‌ها در سایر کشورها بود.

رهبر با اشاره به فرسودگی ساختمان‌ها در بافت‌های فرسوده به دلیل استفاده از مصالح بنایی در ساخت‌ آنها، تصریح کرد: البته در برخی موارد ساختمان‌های دو یا سه طبقه پیش از فرسودگی به دلیل منافع اقتصادی و مجوز ساخت تعداد طبقات بیشتر تخریب می‌شوند.

وی با بیان این‌که اکنون در ساخت و سازها اصول و مقررات مهندسی رعایت و از مصالح جدید استفاده می‌شود، اظهار کرد: مسکن مهر و سایر ساختمان‌هایی که به شیوه صنعتی و نیمه‌صنعتی ساخته می‌شوند حدود ۱۰۰ سال عمر می‌کنند.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به این‌که استفاده از مصالح سنتی درحال منسوخ شدن است، اضافه کرد: در ساخت‌و سازهایی که توسط متخصصان انجام می‌شود اصول و محاسبات رعایت می‌شود و در نتیجه عمر ساختمان افزایش می‌یابد.

رهبر در ادامه درباره وضعیت بخش مسکن گفت: اساس کار این است که تولید مسکن بالا برود به عبارت دیگر هرچه عرضه را به صورت اجاره‌ای یا خرید زیاد کرده و به تقاضا نزدیک کنیم، خود به خود بازار نیز متعادل می‌شود.

    نظرات