بهراد ذاکری عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت: ‌کاش تمامی مردم این شهر امکان زندگی در خانه‌ای که رهن آن 900 میلیون تومان و اصطلاحاً به آن پنت هاوس می‌گویند، را داشتند!/ از پاسخ‌های شهردار قانع نشدم

بهراد ذاکری عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت: ‌کاش تمامی مردم این شهر امکان زندگی در خانه‌ای که رهن آن 900 میلیون تومان و اصطلاحاً به آن پنت هاوس می‌گویند، را داشتند!/ از پاسخ‌های شهردار قانع نشدم

بهراد ذاکری عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت: ‌کاش تمامی مردم این شهر امکان زندگی در خانه‌ای که رهن آن 900 میلیون تومان و اصطلاحاً به آن پنت هاوس می‌گویند، را داشتند!/ از پاسخ‌های شهردار قانع نشدم
.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، بهراد ذاکری در پاسخ به اظهارات مطرح‌شده توسط شهردار رشت در یکصد و شصتمین جلسه علنی شورای شهر، گفت: ای‌کاش تمامی مردم این شهر امکان آن را داشتند تا در یک ساختمان با چند خانواده دیگر و خانه‌ای که یک اتاقش یک‌گوشه آن 200 متر است و رهن آن 900 میلیون تومان و اصطلاحاً به آن پنت هاوس می‌گویند، زندگی کنند.

حاج محمدی در پاسخ به این اظهارنظر بهراد ذاکری گفتت: خانه محل سکونت بنده پنت هاوس نیست، یک خانه بسیار معمولی است و از شما دعوت می‌کنم تا در همین خانه میهمان ما باشید. این یک خانه معمولی بوده و که حتی پرده هم نداشت.

ذاکری نیز اظهار داشت: خانه‌ای که 900 میلیون تومان رهن آن باشد و مدعی شوید در آن زمان خانه دیگری پیدا نبود برای بنده به‌عنوان عضو شورا قابل‌قبول نیست و مردم باید در مورد آن قضاوت کنند. سؤال مشخص بنده را شما پاسخ دادید که گفتید زمانی که مشکل برای مسئله خانه به وجود آمده بود مبلغی را از آقای عبدالهی استقراض نمودید. برای بنده قانونی به نام تعارض منافع وجود دارد، بنده کاری به مسئله اخلاق و رودربایستی و... ندارم، قانونی به نام تعارض منافع وجود دارد که مسئله من همین موضوع است. بنده کاری نداری ندارم که این مبلغ در آن زمان به عضو شورا بازگردانده شد یا خیر؟

وی افزود: در خصوص مشاور شما یک برگه حکم مشاوره به‌صورت کتبی وجود دارد که بعداً ایشان در کود آلی مشغول شدند و در حال حاضر متأسفانه در اختیار نهادهای نظارتی بوده و در حال پاسخ دادن به موارد مطروحه هستند. تمامی اعضای شورا می‌توانند شهادت دهند که این فرد در دفتر شما مستقر بوده‌اند، سؤال مشخص بنده در این مورد است که نباید دقت لازم در مورد شائبه‌ها و مسائلی که مطرح می‌شود نباید وجود می‌داشت؟

ذاکری همچنین اضافه کرد: چگونه برای یک کمیته در تاریخ بیست و هشتم حکم صادر می‌شود در حالی در روز قبل از صدور حکم برای اعضای کمیته جلسه‌ای با حضور آنان تشکیل‌شده و مصوبات آن نیز مشخص است. بنده کاری با تخصص این افراد ندارم، اما بحث بنده بر این است که در این کمیته فنی آیا نباید ابتدا حکم صادر می‌شود و سپس جلسه برگزار می‌گردید؟

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت در خصوص بحث مربوط به لین ترنر اظهار داشت: نقد بنده بر این است که اگر ورود اعضای شورا نبود مناقصه لین ترنر با همین 41 میلیارد تومان برگزار شده بود. شما می‌فرماید کار این مناقصه با 10 میلیارد کمتر انجام شد، اما اگر در همان زمان این کار انجام می‌شد مبلغ کار برای شهرداری رشت کمتر بود.

وی افزود: در بحث ممیزی از ظرفیت اداراتی همانند آب، برق و گاز برای دریافت عوارض از شهروندان به‌صورت خرد استفاده کنیم. این درآمد بسیار بزرگی است. یکی از مشکلات اصلی شهرداری رشت مسئله درآمد شهرداری رشت است.

ذاکری در خصوص مباحث پیرامون صدور پروانه اظهار داشت: کافی است تا حراست و بازرسی شهرداری رشت یک نفر را به‌صورت ناشناس برای صدور پروانه بفرستد تا ببیند به سمت کدام دفاتر فنی هدایت می‌شوند؟ سؤال بنده این بود که آیا پرتال مستقیم برای بررسی شکایات مردم ایجادشده است؟ بنده می‌توانم یک روزه سایتی را برای دریافت گزارش‌های مردمی آماده کنم پس بحث در حال آماده شدن است پاسخ مناسبی نیست.

عضو شورای شهر رشت در خصوص مبحث قطع درختان اظهار داشت: خوشحال هستم که شخص شهردار می‌گوید که اولین بار برای موضوع قطع شدن درختان با ایشان تماس گرفته‌ام و خواسته‌ای از شهردار نداشته‌ام، در بحث کاشت درختان بنده شاید تخصص در این حوزه را نداشته باشم اما در کمیسیون موضوع مطرح شد و گفتند که با مبلغی بالاتر امکان خرید درخت با همان ابعاد وجود دارد، ما به فصل کاشت درخت رسیدیم و از آن زمان عبور کردیم.

وی در پایان تصریح کرد: بنده از پاسخ‌های ارائه‌شده توسط شهردار رشت قانع نشده‌ام.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات