تلاش شهرداری کاشان برای تحقق «حسینیه‌ای به وسعت یک شهر»

تلاش شهرداری کاشان برای تحقق «حسینیه‌ای به وسعت یک شهر»

مهدی بذرافشان، در ارتباط تلفنی با برنامه رادیویی #صبح_سیلک  با یادآوری شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا و برخی از محدودیت‌های اعمال شده گفت: با این حال مدیریت شهری همگام با شهروندان ولایت‌مدار با انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف به دنبال تزریق حال و هوای نینوایی به شهر و تجلی آن در قامت حسینیه بزرگ دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بوده است.

وی، نصب نمادهای متناسب با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان نظیر آثار حجمی و المان‌های عاشورایی در نقاط مختلف شهر، ده‌ها کتل در خیابان شهید رجایی و 215 عدد پرچم‌های تشریفات محرم در عرشه پل‌های شهر و مبادی ورودی ، پرده‌نگاره بزرگ حاصل قلم‌زنی هنرمندان کاشانی شامل اشعار عاشورایی محتشم به مساحت 320 متر مربع، پرده عظیم مزین به عبارت آشنای عزاداران حسینی در چهارراه آیت‎الله کاشانی را یادآور شد.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، اجرای آیین چاووش خوانی با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان، اهتزاز چهار پرچم به مساحت 250 متر مربع در چهار گوشه شهر، طراحی و نصب هشت قاب تصاویر نقاشی قهوه‌خانه‌ای با موضوع وقایع عاشورا اثر هنرمندان برجسته کشور در تیمچه امین الدوله، اجرای نقاشی دیواری 110 متر مربعی با موضوع آیین های سنتی عاشورایی در محور تاریخی خیابان باب الحوائج، میزبانی مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی شهر از مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان را نیز متذکر شد.

بذرافشان، به تبلیغات محیطی نیز اشاره کرد و از اجرای ده‌ها بیلبورد، استند و بنر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری مانند گرافیک شهری برای امر فضاسازی  و نیز ترویج مفهوم قیام حسینی خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم زیارت عاشورا و آیین دیرینه عزاداری سرور و سالار شهیدان در خانه تاریخی آل یاسین عنوان کرد: این مراسم از یازدهم شهریورماه مطابق دوازدهم محرم‌الحرام آغاز شده و همه روزه از ساعت 7 صبح پذیرای عاشقان مکتب آل الله است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری با تأکید بر رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی نظیر برگزاری مراسم در فضای باز، فاصله فیزیکی شرکت‌کنندگان و استفاده تمام حاضران از ماسک، استقبال عزاداران از این مراسم با وجود شرایط کنونی را قابل تقدیر خواند.

بذرافشان همچنین از تداوم این مراسم در دیگر سازمان‌ها و مناطق شهرداری در صورت مهیا بودن شرایط و استقبال شهروندان خبر داد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات