نظارت بر ۱۵ هزار پروژه شهرداری در سامانه کنترل پروژه

نظارت بر ۱۵ هزار پروژه شهرداری در سامانه کنترل پروژه

 نظارت بر ۱۵ هزار پروژه شهرداری در سامانه کنترل پروژه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان با بیان این خبر اظهار کرد: سامانه کنترل پروژه، به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت شهری هوشمند، ضمن اتصال همزمان به سامانه‌های مرتبط دیگر، امکان نظارت جامع و لحظه‌ به لحظه بر فرآیند کار در هر پروژه را فراهم آورده است که این امر به ارتقای نتایج و انجام به موقع امور کمک شایانی می‌کند.
وی افزود: در این سامانه، ورود اطلاعات، گزارش‌گیری و عملکرد کاربران و مدیران کنترل پروژه تسهیل شده و امکان اخذ گزارش‌های مختلفی بر حسب نیاز وجود دارد. همچنین اطلاعات مالی گوناگون در ارتباط با بخش ‌ها و پروژه ‌های مختلف همچون بودجه ‌های تفویض‌ شده و تخصیص پیداکرده، در این سامانه وجود دارد و جزئیات بودجه بر اساس مناطق، سازمان ‌ها و بخش ‌های مختلف طبقه ‌بندی شده است.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد با اشاره به جامعیت سامانه کنترل پروژه شهرداری مشهد بیان کرد: در این سامانه که EPM نام دارد، اطلاعات ۵۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مربوط به ۱۵ هزار پروژه شهرداری ثبت شده که شامل پروژه ‌های جاری و خاتمه‌یافته است. اطلاعات مربوط به ۲۳ مگا پروژه نیز در این سامانه قرار دارد که از جمله می‌توان به پارک چهل بازه، شورای اجتماعی محلات، بافت فرسوده و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.
رجائیان با تاکید بر ادامه تکمیل سامانه کنترل پروژه تصریح کرد: کار بر روی نسخه جدید این سامانه از سال ۱۳۹۶ آغاز شد. از سال گذشته نیز اطلاعات مربوط به پروژه ‌های همه مناطق و سازمان ‌های مختلف همچون سازمان فرهنگی و سازمان فضای سبز و نیز معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد در آن تکمیل شد و در آینده در سامانه میز کار و مناطق نیز بارگذاری خواهد شد.
وی در خصوص اطلاعات و جزئیات موجود در این سامانه اضافه کرد: گزارش‌های بودجه به تفکیک حوزه، مجری و بهره‌بردار و به صورت چند سطحی در سامانه کنترل پروژه درج شده است. همچنین برنامه زمانی، ریسک‌ ها و مشکلات و میزان پیشرفت برای هر پروژه در آن ثبت می ‌شود. پیمانکاران نیز پیش از ارسال صورت وضعیت، از طریق این سامانه خود اظهاری می‌کنند و پس از تایید درصد پیشرفت پروژه توسط ناظر و کارشناس مربوطه، مراحل بعدی امور مالی دنبال می‌شود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد عنوان کرد: تعداد زیر مجموعه ‌های شهرداری در کلان ‌شهری همچون مشهد و اجرای پروژه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف، به ‌کارگیری سامانه جامع و هوشمندی در این خصوص را ایجاب می‌کند که سامانه کنترل پروژه با این اهدف طراحی شود که در حال تکمیل است. اتصال به سامانه‌های مرتبط دیگر، تجمیع و تفکیک اطلاعات و امکان رصد مراحل و ابعاد گوناگون هر پروژه، امکان نظارت بر آن‌ ها را برای بهینه ‌سازی روند طی ‌شده در هر یک فراهم می‌سازد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات