تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی فرهنگ برای توسعه فرهنگی ضروریست

تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی فرهنگ برای توسعه فرهنگی ضروریست


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در این دیدار با اشاره به جایگاه این کلان‌شهر و نامبرداری آن با عنوان پایتخت فرهنگی ایران و سومین حرم اهل بیت (ع) اظهار کرد: ضروری است نهادهای فرهنگی شهر شیراز با یکدیگر هم‌افزایی و هماهنگی داشته باشند؛ این در حالی است که به نظر می‌رسد امروز فعالیت‌های فرهنگی به‌صورت جزیره‌ای انجام می‌شود.
سید احمدرضا دستغیب ابراز داشت: تمامی سازمان‌های فرهنگی باید در قالب تفاهم‌نامه‌ای به‌صورت هماهنگ و با تقسیم وظایف تعامل کنند و فعالیت‌هایی در خور شهر شیراز تدارک بینند.
وی افزود: این دیدار با هدف انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان تبلیغات اسلامی و کمیسیون فرهنگی شورای شهر و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار شده است و متعاقب آن با ۶ دستگاه دیگر نیز رایزنی انجام خواهد شد تا بتوانیم فعالیت‌های فرهنگی را به‌صورتی منسجم به انجام رسانیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت همکاری بیش از پیش نهاد‌های فرهنگی شهر در حوزه تبلیغات، عنوان کرد: با آنکه بسیاری از سازمان‌ها و نهاد‌ها در کلان‌شهر شیراز مسئولیت فرهنگی بر عهده دارند، شهرداری این افتخار را دارد که همواره در تبلیغات مربوط به جشن‌ها و سوگواری‌ ائمه اطهار (ع) پیشگام باشد و گاه حتی فراتر از حد توان نیز اقدام کرده است.
دکتر مرتضی جعفری نقش سازمان تبلیغات اسلامی را در حوزه فرهنگی بی‌بدیل عنوان کرد و گفت: این مجموعه در زمره نهاد‌های متولی حوزه فرهنگی مذهبی است و فعالیت‌هایش به‌صورت مستقیم بر رفتار‌های اجتماعی تاثیر دارد. شهرداری شیراز نیز آمادگی دارد در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی افزون بر زمینه‌های فعالیت فرهنگی، همگام با این نهاد پیشقدم باشد.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس نیز در این دیدار با بیان اینکه برخی کارهای فرهنگی را نصب بنر و پوستر می‌دانند، گفت: این در حالی است که فعالیت فرهنگی باید با اندیشه و فکر همراه باشد.
حجت الاسلام محمد صادق مهرابی اظهار کرد: تبلیغات اسلامی از هیچ سازمانی مطالبه مالی ندارد و ظرفیت این سازمان با بهره‌گیری از نیرو‌های مردمی در کشور نمونه است.
وی یادآور شد: پایگاه‌های اجتماعی، هیات‌های مذهبی، امام محله‌ها و… از جمله ظرفیت‌های بزرگ تبلیغات اسلامی در استان فارس است که هر دستگاه‌های برای پیشبرد اهداف خود می‌تواند از این ظرفیت‌های بزرگ استفاده کند و ما نیز استقبال می‌کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس افزود: آنچه که باید بیش از گذشته مد نظر باشد بحث آموزش است که فراموش کردن آن در حال آسیب زدن به جامعه است. لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات