400 واحد صنعتی و کارگاه ضایعات در حاشیه کشف‌رود  ...

400 واحد صنعتی و کارگاه ضایعات در حاشیه کشف‌رود ...

400 واحد صنعتی و کارگاه ضایعات در حاشیه کشف‌رود بدون هیچ نظارتی فعال هستند/ نبود تصفیه‌خانه، معضل اصلی‌ کشف‌رود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، شهناز رمارم در حاشیه بازدید از پروژه ساماندهی کشف‌رود، اظهارکرد: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد، محیط‌زیست، مسکن و شهرسازی و سازمان آب منطقه‌ای، ساماندهی 84 کیلومتر از کشف‌رود با مجوز شورای پنجم شهر مشهد، توسط شهرداری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بازدید امروز بنا به درخواست ساکنان خیابان رسالت و جاده سیمان که در کنار کشف‌رود قرار گرفته در برنامه قرار گرفت، گفت: بوی نامطبوع، حشرات مزاحم، رهاسازی نخاله‌های ساختمانی و فاضلاب خانگی و ... از جمله معضلات و مشکلات اهالی بود؛ تقاضاهای منطقی و قابل اجرای در حیطه اختیارات شهرداری حتما پیگیری خواهد شد و بخشی هم از طریق تعاملات بین‌بخشی دنبال می‌شود.

رمارم کمبود تصفیه‌خانه را یکی از معضلات کشف‌رود دانست و افزود: فاضلاب ورودی به این کال باید به تصفیه‌خانه‌ هدایت شود تا از این طریق معضل آب‌های جاری برطرف شود و آب تصفیه شده برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد گفت: در این بازدید قرار شد ساماندهی بخش‌هایی که در محدوده مسکونی قرار دارند و نیازمند تصمیم‌گیری بین بخشی است با جدیت بیشتری دنبال شود تا هرچه زودتر مشکل ساکنان برطرف گردد.

رمارم در ادامه صنایع چرمی فعال در حاشیه کشف‌رود و پساب و زباله‌های تولیدی آنها را از دیگر معضلات این کال برشمرد و گفت: در کنار این صنایع، در حاشیه کشف‌رود، فقط در محدوده روستای گرجی سفلی و دهرود یعنی دو طرف پل رسالت در جاده سیمان، 400 واحد صنفی اعم از کارگاه صنعتی و کارگاه‌های ضایعات فعال هستند که هیچ نظارتی روی آنها نمی‌شود و رها شده‌اند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات