ششمین جشنواره مدرسه ایرانی، معماری ایرانی برگزار می شود

ششمین جشنواره مدرسه ایرانی، معماری ایرانی برگزار می شود

www.BanaNews.irبنانیوز- ششمین همایش و جشنواره مدرسه ایرانی،معماری ایرانی اسفند ماه ۱۳۹۰ در دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) معاون فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از برگزاری مسابقه طراحی مجتمع های آموزشی در ششمین جشنواره معماری ایرانی، مدرسه ایرانی خبر داد و افزود: این مسابقه با مشارکت بخش حرفه ای و ادارات کل نوسازی مدارس در استان ها برگزار می شود و داوطلبان تا نیمه بهمن امسال فرصت دارند طرح های خود را از طریق سامانه اینترنتی این سازمان ارسال کنند. وی افزود: طرح های ارسالی به دبیرخانه جشنواره معماری ایرانی مدرسه ایرانی در کمیته فنی و گروه داوری ارزیابی و به طرح های برگزیده جوایز نفیسی اهدا می شود.

ترابی زاده گفت: این جشنواره در بخش دانشجویی نیز برگزار می شود اما محدوده کار برای شرکت کنندگان این بخش بازتر است زیرا دانشجویان علاوه بر حضور در مسابقه طراحی مجتمع های آموزشی می توانند در طراحی اماکن آموزشی منفرد نیز شرکت کنند. وی همچنین داوطلبان شرکت در ششمین جشنواره معماری ایرانی مدرسه ایرانی را به ارسال مقالات علمی فراخواند و افزود: موضوعات مقالات عام مطرح شده اما محور اصلی مقالات، مجتمع های آموزشی است.

سال گذشته در پنجمین همایش معماری ایرانی مدرسه ایرانی ۱۷۶ شرکت کننده، ۲۱۷ طرح ارائه کردند که از میان طرح های ارسالی، ۹ طرح برگزیده شد. در بخش مقالات این جشنواره نیز ۱۸۹ مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و از میان آن، ۱۲۱ مقاله پذیرفته و ۷۴ مقاله برگزیده شد که به مرور در فصل نامه مدرسه نو منتشر می شود.

 

    نظرات