برگزاری سوگواره عاشورایی عطر یاس در حرم یار به همت فرهنگسرای بانو

برگزاری سوگواره عاشورایی عطر یاس در حرم یار به همت فرهنگسرای بانو

زهرا محسنی در ارتباط تلفنی با برنامه #صبح_سیلک گفت: این سوگواره برای دومین سال متوالی البته با نامی متفاوت و نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای آزاد برخی بقاع متبرکه و مجموعه‌های بزرگ تفریحی ورزشی بانوان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه با رویکرد تبیین حضور بانوان در قیام عاشورا از امروز شنبه 15شهریورماه  تا روز چهارشنبه 19 شهریورماه و از ساعت  19:00 برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگسرای بانو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با معرفی این سوگواره در قالب اجرای نمایش سنتی آیینی  تعزیه با هدف زنده نگه داشتن هرچه بیشتر واقعه عظیم حماسه عاشورا و تبیین جایگاه بانوان پیام‌رسان قیام حسینی، تصریح کرد: شنبه 15 شهریورماه قدمگاه حضرت علی(ع)، دوشنبه 17 شهریورماه مجموعه تفریحی ورزشی مهربانو و چهارشنبه 19 شهریورماه مجموعه تفریحی ورزشی شهربانو میزبان این برنامه خواهند بود.

محسنی، نقش کودکان به عنوان آینده سازان جامعه و ضرورت الگوگیری آنان از قهرمانان واقعی در حماسه حسینی را مهم ارزیابی کرد و افزود: برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان با قهرمانان کربلا و انتقال فرهنگ عاشورا، مجموعه قصه‌های کودکانه با معرفی شخصیت‌هایی مثل حضرت عباس(ع)، حضرت زینب(س)، زهیر، حبیب بن مظاهر و... هر دوشنبه در کانال تلگرام فرهنگسرای بانو تا پایان ماه صفر در دسترس علاقه مندان قرار می‌گیرد.

مدیر فرهنگسرای بانو سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان در پایان رشد روزافزون تحریفات قیام عاشورا و بعضا بی‌توجهی جامعه به معارف اصیل نهضت حسینی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: به منظور معرفی ارزش‌های واقعی تاریخ کربلا، برنامه‌ای با هدف ارتقای آگاهی نسبت به ابعاد قیام امام حسین(ع) در قالب تهیه پادکست‌های روخوانی از کتاب حماسه حسینی شهید مطهری به صورت چهار فایل صوتی در کانال این فرهنگسرا بارگذاری می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات