​عقد تفاهم همکاری مشترک فرهنگی میان شهرداری شیراز و نهاد نماینده ولی فقیه در فارس

​عقد تفاهم همکاری مشترک فرهنگی میان شهرداری شیراز و نهاد نماینده ولی فقیه در فارس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: این اتفاق یک حرکت در راستای جامعه پردازی و تمدن سازی است و امیدوارم این نگاه در طول زمان تقویت شود و ما به سمت جامعه آرمانی که اماده ظهور است و انصاف عدالت، همدلی و یکرنگی در آن به خوبی مشاهده می شود، گام برداریم.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در این راستا معتقدیم در زمینه کارهای فرهنگی یک ملت با تمام توانایی باید به صحنه بیاید، گفت: کار فرهنگی با توجه به آنکه می‌خواهد با دل‌ها بیامیزد و رضایت از زندگی را ایجاد کند کاری سخت است، چراکه در برخی موارد ما شاهدیم زیرساخت ها وجود دارد اما رضایتی نیست و به عکس آن هم هست و اینجاست که وظیفه کار فرهنگی در زمینه ایجاد رضایت نمود پیدا می‌کند.
امام جمعه شیراز با ابراز امیدواری پیرامون این تفاهم‌نامه دو جانبه در زمینه ارتقای فرهنگی جامعه به‌ویژه شهر شیراز گفت: جایگاه حرم مطهر و نقش آن در فضاسازی فرهنگی شهر، نقش امامت جمعه، برش فرهنگی نقشه‌ی مهندسی شهر موضوعات مورد توجهی است که این تفاهم نامه جلوه ای از اتفاقات خوب در همین زمینه هاست. امیدواریم از این تفاهم‌نامه نتایج خوبی بگیریم، در این ارتباط در امور مساجد بحث‌های مفصلی با مدیریت شهری داریم، همچنین  در خصوص نقش حرم در فضاسازی فرهنگی شهر و نماز جمعه نیز از جمله مواردی است که در این تفاهم‌نامه مدنظر قرار گرفته است و امیدوارم همه جریانات فکری مذهبی و فرهنگی شهر برای رضای خدا و شادی حضرت ولیعصر(عج) و  لبخند رضایتی به چهره‌ها  بنشیند با این نوع کار فرهنگی همراهی کنند و همه در پیشبرد فرهنگ اسلامی و ایرانی همکاری داشته باشند و فارس و شیراز همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند همواره در قله باشند و بار دیگر این را از زبان مقام معظم رهبری بشنویم و شیراز جهانگیرتر شود.
حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز نیز در این نشست گفت: مجموعه شهرداری شیراز همواره تلاش داشته در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های مثبت و ثمربخشی را انجام دهد البته در زمینه کارکردهای فرهنگی نیز نیازمند مشخص شدن چارچوب مدونی به‌عنوان نقشه راه بودیم که در قالب این تفاهم‌نامه همکاری اجرایی خواهد شد. شیراز این ظرفیت را دارد که با برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری، مذهبی و .... در سطح بین المللی هم جایگاه جهانی خود را تحکیم کند و هم ثروت سازی کند.
وی با بیان اینکه در شیراز باید طوری برنامه ریزی کرد که تمام مناسبت‌ها به صورت رویداد برگزار شود گفت: کلان‌شهر شیراز از این ظرفیت برخوردار است که با برگزاری شکوهمند رویدادهای مختلف در ابعاد بین‌المللی بدرخشد و از مواهب آن در راستای تولید ثروت استفاده کند. این پتانسیل در بسیاری از شهرهای ایران وجود ندارد و ما باید از توانمندی‌های شهر تحت مدیریت آیت‌الله دژکام به‌نحو شایسته‌ای بهره‌برداری کنیم.
اسکندرپور به ظرفیت‌های بی‌بدیل شهر راز اشاره کرد و گفت: در ارتباط با ظرفیت‌های ایجاد شده در شهر شیراز هر آنچه که می‌گوییم مربوط به گذشتگان است و در دهه‌های اخیر علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته نتوانستیم فرصت‌های زیادی خلق کنیم و دستاوردهای فعالیت‌های ما در عرصه‌های ملی و فراملی دیده نشده است.
وی، حضور آیت‌الله دژکام به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس را یک فرصت ارزنده و بی نظیر برای شیراز و فارس ارزیابی کرد و گفت: به‌طور حتم مدیریت امور شهری از حضور آیت‌الله دژکام در راس امور فرهنگی و ارزشی استفاده خواهد کرد و با همکاری‌های به‌وجود آمده می‌توانیم گام‌های استواری در حوزه تمدن‌سازی برداریم.
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت رویکردهای فرهنگی در بهبود کیفیت زندگی شهروندان اشاره کرد و گفت: پارک، بزرگراه، پل و زیرساخت‌هایی نظیر این‌ها برای شهر لازم و ضروری به نظر می‌رسد ولی این‌گونه ساختارها به تنهایی زمینه‌ساز ارتقای کیفیت زندگی شهروندان نمی‌شوند بلکه این مولفه‌های فرهنگی و ارزشی هستند که موجب افزایش رضایت‌مندی مردم شده و بهبود کیفی سطح زندگی را پدید می‌آورند.
وی همچنین به نقش ظرفیت‌های جهانی شهر شیراز در حوزه ثروت‌آفرینی اشاره کرد و افزود: شهر دیرینه شیراز از ظرفیت‌های بی‌بدیلی نظیر حرم حضرت شاهچراغ(ع)، حافظ، سعدی و بسیاری دیگر از فرصت‌های ماندگار برخوردار است که با اتکا به آن‌ها باید گام‌های استواری در زمینه ارائه خدمت به مردم برداریم و شهرداری شیراز در دوره کنونی بر این باور است که با سرمایه‌گذاری مادی و معنوی در حوزه ارزشی و فرهنگی می‌توان گام‌های بلندی برداشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات