انسداد ۶ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان دماوند

مدیر امور منابع آب دماوند از شناسایی پنج حلقه چاه غیر مجاز و پر و مسدود کردن ۶ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "مصطفی عباسی" با اعلام این مطلب اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی ۶ حلقه چاه غیر مجاز به عمق ۲۷۵ متر و  آبدهی ۲.۴ لیتر در ثانیه پر و مسدود گردید که با انجام این عملیات از خروج ۱۵ هزار و ۸۶۵ متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است افزود: طی مدت یاد شده در بخش آب های زیرزمینی ۵ مورد چاه غیرمجاز شناسایی شد و مراحل تشکیل پرونده قضایی، صدور اخطاریه و انسداد آن ها نیز در دست کار قرار دارد.

عباسی در ادامه افزود: شناسایی و برخورد با چاه های غیر مجاز از وظایف ذاتی و قانونی این امور به شمار می رود و در طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب‌های زیرزمینی باید وضعیت بحرانی منابع آبی را با بهبود مصرف آب در بخش های اساسی از جمله کشاورزی که مهمترین و پر مصرف ترین می باشد کنترل کرد.

مدیر امور منابع آب شهرستان دماوند در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد، این امور حسب وظیفه ذاتی خود با متخلفین برخورد قانونی نموده و با کمک دستگاه قضا از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات