جلوگیری از برداشت غیر مجاز ۵ هزار و ۹۴۰ متر مکعب آب

مدیر امور منابع آب شهرستان ری گفت: طی دو هفته نخست شهریور ماه، با انسداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز از تخلیه سالیانه پنج هزار و ۹۴۰ متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "حسن زحمتکش" با اعلام خبر فوق گفت: با آگاهی و تلاش گروه های گشت و بازرسی امور آب شهرستان ری و با اخذ دستور قضایی طی دو هفته گذشته ۳ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در مجموع به عمق  ۲۴ متر و با دبی ۰.۳ لیتر بر ثانیه  پر و مسدود شد.

زحمتکش با اشاره به ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی با امور آب شهرستان ری برای برخورد با متخلفان تصریح کرد: در راستای حراست از منابع آب های سطحی و زیر زمینی و صیانت از اموال عمومی ۱۰ اخطاریه قضایی نیز صادر شده که در اسرع وقت به متخلفین ابلاغ خواهد شد؛ همچنین با پیگیری های واحد آب های زیرزمینی این امور، ۵ حلقه چاه نیز مورد کنترل و بهره برداری قرا گرفت و یک دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی یکی از چاه های پروانه دار نصب شد.

وی در ادامه افزود: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به حساسیت واهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

مدیر امور منابع آب شهرری در پایان خاطر نشان کرد: انسداد چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های مجاز باعث ایجاد تعادل نسبی و کاهش روند افت آب های زیر زمینی می شود؛ لذا امور منابع آب شهرستان ری بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات