اتحادیه املاک و قوه قضائیه

اتحادیه املاک و قوه قضائیه

http://www.bananews.ir/به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رییس اتحادیه مشاوران‌ املاک درباره اختلاف‌نظری که بین این صنف و سازمان ثبت اسناد وجود دارد، گفت: «مشکل اینجا است که بنگاه‌های املاک زیرمجموعه وزارت بازرگانی و دولت است ولی دفترخانه‌ها و سازمان ثبت زیر مجموعه قوه‌قضائیه هستند در حالی که وظایف ما ایجاب می‌کند که به سمت سازمان ثبت روی آوریم.

در این میان باید قوانین به ما اجازه دهند تا این اتحادیه زیر نظر قوه‌قضائیه برود. با این اقدام بنگاه‌های املاک به راحتی می‌توانند از بانک اطلاعات سازمان ثبت استفاده کرده و قبل از هرگونه عقد قرارداد مطمئن شوند که این ملک یا زمین یا خانه چه وضعیتی دارد.»

رییس اتحادیه بنگاه‌های معاملات املاک کشور در پاسخ به این پرسش مهر که دعوا و چالش میان دفترخانه‌ها و بنگاه‌های املاک از چه زمانی آغاز شده است، گفت: موضوع برای ۱۴ سال قبل است. زمان آقای علیزاده رییس وقت سازمان ثبت اسناد کشور پیشنهاداتی برای ارتباطات بهتر و بیشتر میان بنگاه‌های املاک و دفترخانه‌ها نوشتیم که با توجه به چالش‌های قانونی میسر نشد اما در زمان مدیریت آقای امیری مورد استقبال قرار گرفت ولی بازهم همین چالش‌ها مانع ارتباطات شد. وی افزود: البته برخی از اخبار قابل انتشار نیست ولی باب مودت و ارتباط میان سازمان ثبت و اتحادیه بنگاه‌های املاک باز شده تا این مشکل ۱۴ ساله ختم به خیر شود.

 

 

    نظرات