«۵۰ میلیون» حداقل بودجه خرید مسکن در نیمه شمالی تهران

«۵۰ میلیون» حداقل بودجه خرید مسکن در نیمه شمالی تهران

http://www.bananews.ir/این روزها آن دسته از متقاضیانی که در بازار مسکن نیمه شمالی تهران به دنبال واحدهای مسکونی با قیمت ۵۰ میلیون تومان هستند با مشکل مواجه شده اند چراکه حجم فایل واحدهای ۵۰ میلیون تومانی عرضه شده به بازار خرید و فروش ملک به طور چشمگیری کاهش یافته و شاید تعدادشان در هر منطقه انگشت شمار شده باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علاوه براین شواهد در بازار معاملات ملکی بیانگر‌این مساله است که نزدیک به ۹۰ درصد از واحدهای مسکونی که قیمت‌شان ۵۰ میلیون تومان است، واحدهایی با عمر بنای بیش از ۱۰ سال ساخت هستند.

به‌این ترتیب در بازار عرضه واحدهای مسکونی ۵۰ میلیون تومانی، خریداران بهتر است توقع هر عیب یا نقصی را از چنین واحدهایی داشته باشند، چراکه ممکن است برخی از‌این واحدها از سند قولنامه‌ای برخوردار یا ‌اینکه زیر طبقه همکف واقع شده باشند و حتی از کمترین امکاناتی همچون بالکن نیز بهره‌مند نباشند.

ستون امروز نبض بازار به بررسی تعدادی از واحدهای مسکونی ۵۰ میلیون تومانی در نیمه شمالی تهران پرداخته که به این شرح است:

یک واحد مسکونی ۴۰ متری در منطقه نیاوران واقع در سه راه یاسر، متری یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.‌این واحد مسکونی ۲۰ سال ساخت، فاقد امکانات و حتی سند آن قولنامه‌ای است.

در خیابان شریعتی، مالکی قیمت هر متر مربع واحد ۹۰ متری خود را که بالاتر از خیابان بهار شیراز واقع شده است، ۵۵۵ هزار تومان پیشنهاد کرده و فروشنده آن عنوان کرده است: اگرچه ۳۰ سال از عمر بنای‌این واحد می‌گذرد اما بازسازی شده و سند آن قولنامه‌ای است.

یک میلیون تومان به عنوان قیمت هر متر مربع واحدی ۵۰ متری، ۱۲ سال ساخت تعیین شده است.‌این ملک در خیابان خواجه نصیر در خیابان کفایی در زیر طبقه همکف قرار دارد.

همچنین فروشنده‌ای، واحد ۳۵ متر مربعی خود را در منطقه پیروزی برای فروش به بازار به مبلغ ۵۰ میلیون تومان پیشنهاد کرده است. بنای واحد مذکور ۲ سال ساخت است و البته از شرایط ویژه برای پرداخت هم برخوردار است زیرا خریدار می‌تواند ۱۲ میلیون تومان مبلغ خرید را از وام استفاده کند و ۳۸ میلیون تومان مابقی را نقدی پرداخت کند.

از طرف دیگر در منطقه شمیران نو یک واحد ۵۵ متری با ارزش ۵۰ میلیون تومان ( ۹۱۰ هزار تومان قیمت هر متر مربع ) آماده تحویل به متقاضی است و خریدار باید مطلع باشد که سند‌این واحد قولنامه و همچنین ۵ سال ساخت است.

در همین حال یک واحد مسکونی ۱۴ سال ساخت، به همراه ۲ انباری واقع در زیر همکف در یکی از فرعی‌های خیابان نامجو متری ۹۱۰ هزار تومان برای فروش آگهی شده که متراژ ‌این واحد ۵۵ متر مربع است.

از سوی دیگر ۵۰ میلیون تومان نرخ فروش واحدی ۴۸ متری در خیابان حیدری واقع در مجیدیه جنوبی است که قیمت هر متر مربع‌این واحد یک میلیون و ۴۰ هزار تومان اعلام شده است و علاوه براین جزئیات، ۱۸ سال از عمربنای ‌این واحد مسکونی می‌گذرد.

در حال حاضر فروشنده‌ای واحد مسکونی خود را که از متراژ ۵۰ متر مربع برخوردار است عرضه کرده است. قیمت هر متر مربع ‌این واحد ۱۰ ساله، یک میلیون تومان تعیین شده و‌این ملک در شرق تهران یعنی در منطقه تهرانپارس قرار گرفته است.

دنیای اقتصاد

    نظرات