کارخانجات در حق کشاورزان اجحاف نکنند/ باغداران انگور را با قیمت پایین نفروشند

کارخانجات در حق کشاورزان اجحاف نکنند/ باغداران انگور را با قیمت پایین نفروشند

شهردار ارومیه گفت:  رسالت مدیریت شهری ارومیه به عنوان متولی فروش محصولات کشاورزی در میدان میوه و تره بار با همراهی اصناف و مسئولان زیر ربط بر این است که محصولات کشاورزی با قیمت پایین به فروش نرسد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  محمد حضرت پور با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با بیان اینکه محصولات کشاورزی استان آذربایجان غربی در بازارهای هدف از جایگاه مناسبی برخوردار بوده و تقریبا شناخته شده اند، عنوان کرد: در حال حاضر بیشتر محصولات این استان و شهر به کشورهای مختلف چون پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، روسیه و کشورهای عربی در حاشیه خلیج فارس صادر می شود.
وی با اشاره به محصول گوجه فرنگی، بیان کرد:   از آنجایی که ماندگاری گوجه فرنگی مناسب نبوده، امکان صادرات آن به خارج از کشور وجود ندارد لذا این محصول بیشتر به مصرف تازه خوری و تبدیل کنسانتره می رسد که در وضعیت کنونی این محصول  توسط کارخانه داران مورد بی مهری قرار گرفته است .
شهردار ارومیه افزود: رقم اعلامی برای محصول گوجه فرنگی به میزان 1200 تومان توسط سازمان حمایت از مصرف کننده از سوی کارخانه داران اعمال نمی شود و این محصول را با قیمت پایین خریداری می کنند.
وی با بیان اینکه شهرداری ارومیه متولی خرید و فروش گوجه فرنگی در میدان میوه و تره بار است، اظهار کرد: با هدف دفاع از حقوق تولید کنندگان و پیشگیری از متضرر شدن کشاورزان هیچ گونه محصول گوجه فرنگی خارج از استان آذربایجان غربی اجازه ورود به میدان میوه و تره بار شهرداری ندارد .
حضرت پور افزود:  همچنین محصول گوجه فرنگی با قیمت زیر 1500 تومان در میدان میوه و تره بار شهرداری ارومیه معامله نمی شود.
وی ادامه داد: انتظاری که از کارخانه داران؛ کارخانی دارانی که با پول مردم سرمایه گذاری کرده اند این است که  در حق کشاورزان اجحاف نکرده و آن را با قیمت مناسب خریداری کنند .
شهردار ارومیه تاکید کرد: خرید محصولات کشاورزی به ویژه در این روزهای برداشت محصول گوجه فرنگی با قیمت پایین تر از یک هزار تومان منجر به عدم رونق اقتصادی و عدم رغبت برای کاشت درسال های آتی خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به محصول انگور، اظهار کرد:  در حال حاضر محصول انگور سفید  با قیمت حداقل 7 هزار تومان و انگور قرمز با قیمت 30 الی 40 هزار تومان جهت صادرات به کشورهای پاکستان و روسیه در میدان میوه و تره بار خرید و فروش می شود و باغدران توجه کنند که  محصولات انگور را با قیمت پایین نفروشند.
شهردار ارومیه خاطر نشان کرد:  بازار میوه های هسته دار از وضعیت مطلوب برخوردار است اما محصول آلو بدلیل بالا بودن تنوع، میزان بالای تولید و عدم برداشت نامناسب و چیدن آن بصورت کاملا رسیده  با قیمت پایینی در بازار معامله می شود .
وی تاکید کرد:  رسالت مدیریت شهری ارومیه به عنوان متولی فروش محصولات کشاورزی در میدان میوه و تره بار  با همراهی اصناف و مسئولان زیر ربط بر این است که محصولات کشاورزی با قیمت پایین به فروش نرسد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات