دستگاه‌های مختلف نسبت به توانمندسازی ساکنان مناطق  ...

دستگاه‌های مختلف نسبت به توانمندسازی ساکنان مناطق ...

دستگاه‌های مختلف نسبت به توانمندسازی ساکنان مناطق کم‌برخوردار اقدام کنند/ پیشرفت 60 درصدی پروژه بهسازی پیاده‌رو شهرک قدس

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده، در گفتگویی با اشاره به جلسه امروز کمیته نظارتی که در منطقه 4 شهرداری مشهد برگزار شد، اظهارکرد: در این جلسه گزارشی با موضوعات بهسازی و مناسب‌سازی پیاده‌رو شهرک قدس، سرانه‌های فضای سبز و ... ارائه شد؛ تعدادی از درخواست‌های شهروندان و ساکنان منطقه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

موحدی‌زاده در ادامه با اشاره به پروژه بهسازی و مناسب‌سازی پیاده‌رو شهرک قدس، گفت: این پروژه تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته و تکمیل آن نیازمند 700 میلیاردتومان اعتبار دیگر است؛ این موضوع را تاکید می‌کنیم که از طریق کمیسیون شهرسازی در اصلاح بودجه سال 99 مدنظر قرار گیرد.

سرانه‌ فضای سبز منطقه دیگر موضوعی بود که در این جلسه مطرح شد و موحدی‌زاده تصریح کرد: پارک‌های بسیج با مساحت 15 هکتار و بهشت و ارم نیز هرکدام با 18 هکتار، 3 پارک بزرگ منطقه 4 هستند؛ علاوه‌بر این حدود 10 پارک کوچک و محلی نیز در سطح منطقه وجود دارد که مهمترین آن لاله و نرگس بوده که اخیرا به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از درخواست‌های مدیران منطقه 4 توجه به سرانه‌ فضای سبز بود، افزود: منطقه این تقاضای خود را باید به شهرداری مرکز ارائه دهد تا در قالب طرح کلی بودجه سال 1400، بتوان مدنظر قرار داد و تمرکز بیشتری در جهت افزایش سرانه فضای سبز منطقه داشته‌باشیم.

نایب رئیس شورای شهر مشهد در ادامه به فرسودگی برخی از مدارس و گلایه آنها از نبود فضای تحصیل ایمن و سالم اشاره داشت و اظهارکرد: مدیریت شهری مشهد در این زمینه مسئولیتی ندارد ولی در عین حال این موضوع را در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مطرح خواهیم کرد؛ البته در این دوره از شورای شهر توجه ویژه‌ای به آسفالت مدارس شده و این موضوع را هم دنبال کرده‌ایم تا حمایت بیشتری از مدارس صورت گیرد.

موحدی‌زاده افزود: در جلسه امروز، 11 پرونده شهروندان ساکن در منطقه 4 نیز بررسی شد؛ شهروندانی که به دلیل ساخت‌وساز و ... بدهی هایی به شهرداری داشتند.

وی با بیان اینکه تمام پرونده‌ها پیش از تصمیم‌گیری در جلسه کمیته نظارتی، توسط بخش اجتماعی شهرداری منطقه بررسی و گزارشی از وضعیت افراد تهیه می‌شود، گفت: در حد اختیارات سعی کردیم تخفیفات و بخشودگی و استمهال و تخفیف بدهی داشته باشیم تا مشکلات شهروندان برطرف شود.

موحدی‌زاده خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که چنین تصمیماتی نقش التیام بخش موقتی و مسکن هستند؛ دستگاه‌های مختلف و ذی‌ربط باید پای کار بیایند و با توانمندسازی و مهارت‌آموزی افراد ساکن در مناطق کم‌برخوردار گام‌های اساسی‌تری برداشت که در آینده نیز ثمرات ملموسی داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات