کم توجهی در ایمن سازی راه های روستایی پذیرفته نیست

کم توجهی در ایمن سازی راه های روستایی پذیرفته نیست

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و ترابری هرمزگان گفت: هیچگونه قصور و کم توجهی در ایمن سازی راه های روستایی پذیرفته نمی شود.

به گزارش بنانیوز (Bananews.ir) خداداد مقبلی در نشست شورای راهداری با تاکید بر گسترش خدمات راهداری به راه های روستایی به روسای ادارات راه و ترابری شهرستانها گفت: هیچ کوتاهی، قصور و کم توجهی در ایمن سازی راه های روستایی پذیرفته نمی شود.

مقبلی افزود: ادارات راه و ترابری شهرستان های تابعه به ماشین آلات آماده به کار تجهیز شده از این رو تلاش مبتنی بر برنامه ریزی در بخش راهداری باید مستمر و مداوم باشد.

وی با توجه به فرارسیدن فصل پائیز و زمستان و لزوم آماده بودن راههای حوزه استحفاظی، پیش بینی و پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از بارش و سیلاب ضروری اعلام کرد.

مدیر کل راه و ترابری استان هرمزگان گفت: تنظیم بستر رودخانه و مسیرها سیلاب از تابستان شروع شده و این روند همچنان باید با جدیت تداوم داشته باشد.

وی با تاکید بر اهتمام روسای ادارات مبنی بر اجرایی شدن فعالیتهای زمستانی راهداری، تصریح کرد: هیچ کوتاهی و سهل انگاری در این خصوص قابل اغماض نیست.

مهندس مقبلی افزود: شانه سازی یکی از عوامل مهم است که در کاهش تصادفات نقش دارد به همین خاطر این کار نه به عنوان آزمون و خطا بلکه به عنوان یک فعالیت علمی قابل اجرا که در کاهش واژگونی نقش بسزایی دارد در سراسر محورهای استان اجرایی شده است.

وی کاهش شیب شیروانی مسیرهای و تردد را یک هدف مهم دانست و گفت: باید در ۶۰ کیلومتر از محور های پر ترافیک هر شهرستان این کار انجام شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه برای کاهش تصادفات از اداره ایمنی خواست نصب علائم در عمودی، افقی، نصب نیوجرسی و گارد ریل و خط کشی و ایمن سازی محورها را در دستور کار قرار داده تا ضریب ایمنی محور ها افزایش یابد.

مدیر کل راه و ترابری استان گفت: در سایه توجه صرف به راه های اصلی نباید راه های روستایی مورد غفلت قرار گیرد.

وی افزود: کسب رتبه دوم کاهش تصادفات کشوری راه و ترابری هرمزگان در ایام نوروز و چهار ماهه اول سال جاری در محورهای گامی مهم در جهت حرکت با سیاستهای وزارت راه و شهرسازی است که این روند با احداث راههای جدید بهسازی و ایمنی سازی محورها موجود تداوم خواهد یافت.

 

 

    نظرات