شهردار یزد از شهروندان برای...

شهردار یزد با اشاره به اجرای پویش "آجر به آجر" برای جذب خیرین به مدرسه سازی، گفت: با اجرای این پویش، خیرین می توانند به هر اندازه که در توان دارند و حتی به اندازه پول یک آجر در مدرسه سازی سهیم شوند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی اظهار کرد: خوشبختانه از دیرباز شهر یزد با وجود خیرین زیاد در امر مدرسه سازی و تجهیز فضاهای آموزشی در کشور پیشرو بوده و مدرسه سازی با روند مناسبی در این شهر در حال انجام است و خیلی از مشکلاتی که در بحث فضاهای آموزشی در شهرهای دیگر دیده می شود را کمتر در یزد مشاهده می کنیم.

شهردار یزد در دیدار جواد ذاکر مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با وی با بیان اینکه عمده فعالیت خیرین، در امر مدرسه سازی است، گفت: این مهم امری بسیار ارزشمند است و می توان فعالیت این خیرین را به سمت کارهای عمرانی خُردتر در زمینه مدرسه سازی نظیر ساخت و یا مرمت و مقاوم سازی کلاس های درس سوق داد و با این کار با هزینه کمتر می توان کارهای موثری را انجام داد.

وی عمده مشکلات مربوط به نوسازی مدارس را در منطقه بافت تاریخی و عدم مدیریت یکپارچه شهری در این بافت ارزشمند دانست و پیشنهاد کرد برای هماهنگی بیشتر، کمیته هماهنگی بین شهرداری و اداره نوسازی مدارس تشکیل شود.

عزیزی با اشاره به ضرورت تأمین زیرساخت‌های لازم برای توسعه آموزشی، بحث مشکلات فضاهای آموزشی نظیر فرسودگی کلاس ها و لزوم مقاوم سازی مدارس را مهم بیان کرد و خاطر نشان ساخت: شهرداری یزد آمادگی خود را برای همکاری در زمینه اطلاع رسانی برای امر خیر مدرسه سازی در فضاهای تبلیغاتی تحت پوشش خود اعلام می دارد.

جواد ذاکر مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد نیز در این دیدار از راه اندازی سامانه «مهر مدرسه» به منظور مشارکت در پویش ملی "آجر به آجر" خبر داد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد خیران یزد افراد محلی هستند، از جایگاه نخست استان در بحث مدرسه سازی خبر داد و گفت: بیش از نیمی از واحدهای آموزشی یزد خیرساز است که در کشور شاید منحصر به فرد باشد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با بیان اینکه سامانه « مهر مدرسه» به منظور جمع آوری کمک خیران در قالب این طرح پویش ملی "آجر به آجر" راه اندازی و به حساب مجمع خیران مدرسه ساز متصل شده است، افزود: پویش "آجر به آجر" به منظور فرهنگ سازی برای مشارکت مردم در امر مدرسه سازی و ایجاد احساس مسئولیت در آنها برای احداث مدرسه طراحی شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات