سعی خواهیم کرد کرمان در آب و برق دغدغه جدی نداشته باشد/ مساله آب،  مساله یک دستگاه و یک بخش نیست

سعی خواهیم کرد کرمان در آب و برق دغدغه جدی نداشته باشد/ مساله آب، مساله یک دستگاه و یک بخش نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" عصر دوشنبه در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار داشت: مسائل را به یک سری نیازهای کوتاه مدت و فوری از جمله آب روستاها و برخی مناطق که مساله کیفیت آب برای آنها موضوع بسیار مهمی است تقسیم می‌کنیم و اطمینان می‌دهیم هر جا هم کیفیت مطلوب نیست خط قرمزهایمان برای بحث سلامت مردم در جای خودش باقی‌ است و حتما با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رعایت می‌شود.
وی ادامه داد: در خصوص طرح‌های بلند مدت تامین آب هم به دلیل نبود فرصت کافی، در نشست دیگری با استاندار و نمایندگان استان جزئیات را مطرح خواهم کرد.
اردکانیان گفت: فکرهای خوبی شده، ساز و کارهایی در حال فراهم کردن است، اما تضمین عملی و واقعی‌اش این است که همپای تدارک بحث‌های انتقاد، دغدغه و مشغله ذهنی مساله چگونگی مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی را داشته باشیم.
**مساله آب، مساله یک دستگاه و یک بخش نیست
وی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که دستگاه های مرتبط در این قضیه به طور خاص وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی هدف مشترک داشته باشیم و فکر می کنم کار گروه سازگاری با کم آبی یکی از ساز و کارهایی است که ما را در این راستا قرار می‌دهد؛ یعنی ریل‌گذاری است برای این که به یادمان بیاورد مساله آب، مساله یک دستگاه و یک بخش نیست.
وی گفت: اگر دیدیم این موضوع، بخشی و دستگاهی شده بدانید که به بیراهه رفتیم و باید زودتر از این بیراهه برگردیم، بدانیم که این مساله‌ای است که یا همه با هم موفق می‌شویم و یا خدای ناکرده، ناکام خواهیم بود.
وزیر نیرو ادامه داد: تقسیم کردن این مساله مانند شکستن یک آئینه است که اگر تمام قطعات آن را کنار هم بگذاریم نمی‌توانیم یک تصویر واضح ببینیم.
اردکانیان گفت: مساله مشترکی است؛ هم امنیت غذایی و هم چگونگی مصرف آب و پایداری حیات مهم است. وی افزود: صنایعی که قصد دارند هزاران هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنند باید مطمئن باشند که یک دفعه با وضعیت غافلگیر کننده ای مواجه نخواهند بود.
اردکانیان افزود: باید اطمینان داشته باشند هم مردم اینجا حضور دارند و این حضور به معنای تامین آب شرب است و هم اینکه مصرف آب در بخش‌های غیر شرب معقول و منطقی است، والا سرمایه‌گذاری ها هم با مخاطره مواجه خواهد شد.
​اردکانیان با تاکید بر ضرورت تامین منابع انتقال آب ادامه داد: امیدوارم هر چه زودتر این طرح به هر شکل ممکن به امضا برسد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات