"قدرونی" ششمین سد افتتاح شده در سال جاری/ 22 هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای 105 پروژه صنعت آب و برق/ تداوم طرح‌های آبرسانی به روستاهای کرمان

"قدرونی" ششمین سد افتتاح شده در سال جاری/ 22 هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای 105 پروژه صنعت آب و برق/ تداوم طرح‌های آبرسانی به روستاهای کرمان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" در آئین افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق استان کرمان ضمن گرامیداشت شهدای هفده شهریور 58 با اشاره به قدردانی رهبر انقلاب از پروژه‌های افتتاحی وزارت نیرو، اظهار کرد: آنچه که از اظهار لطف مسئولان ارشد کشور و در راس همه مقام معظم رهبری شامل حال خدمتگذاران مردم در وزارت نیرو شده به هیچ وجه به چشم وظیفه‌ای که انجام دادیم نمی‌دانیم، بلکه این اظهار لطف را یک پیش پرداختی که ما را موظف به حضور پر انرژی در انجام امور و وعده‌ها می‌کند، می‌دانیم.
وی با اشاره به پروژه‌های پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و برنامه‌ریزی امسال برای افتتاح 250 طرح در حوزه آب، برق و فاضلاب افزود: این در حالی است که امسال به سال جهش تولید نامگذاری شده است و دو زیرساخت اصلی آب و برق می‌بایست بیش و پیش از سایر منابع آماده باشد تا تولیدکنندگان  بتوانند در امور خود موفق بوده و عملکرد بهتری هم داشته باشند.
وزیر نیرو با بیان اینکه پروژه‌های افتتاحی در نقاط مختلف کشور بارز و ملموس است، عنوان کرد: امروز یکصدمین پروژه از 200 پروژه ساخت و سازی را افتتاح کردیم، البته 50 پروژه ساز و کاری نیز اگر وضع شود موجب تسهیل در گردش بخش‌های دیگر و همچنین سرعت دادن به ساخت و سازها در کشور می‌شود.
وی افزود: در این 105 پروژه ساخت‌وسازها و سازوکارها که از ابتدای سال به بهره برداری رسیده، در مجموع 22 هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
اردکانیان با اشاره به افتتاح سد قدرونی در استان کرمان، یادآور شد: این سد ششمین سدی است که در سال 99 ساخته شده است و عمدتا برای کنترل سیلاب به ویژه در شرایط تغییر اقلیم است که ما بیشتر در شرایط حدی مواجه خواهیم بود یعنی سال‌های بسیار خشک و یا سال‌های بسیار تر، سازه‌هایی نظیر این پروژه بتوانند با بهار سیلاب های فصلی ما را در تامین آب مصارف شرب، کنترل سیلاب و کاهش خسارات یاری کنند.
به گفته وزیر نیرو برای پروژه‌های تامین برق که امروز افتتاح شدند در مجموع 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.
وی با بیان اینکه پیگیر دغدغه نمایندگان مجلس و استاندار استان کرمان خواهم بود، گفت: امیدواریم با مکانیسم ماده 56 منابع لازم برای آبرسانی روستایی به‌ویژه طی سال جاری را فراهم کنیم.
وی در پایان گفت: برای تامین آب مورد نیاز صنعت هم تدارک خوبی دیده شده که بخش‌هایی از همین پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات