با حضور معاون توانير؛ طرح هاي فوق توزيع و انتقال ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي كرمان، ظهر امروز  و در نوزدهمين هفته از پويش هر هفته الف- ب- ايران پروژه پست 400 كيلوولت جيرفت و 5 پروژه انتقال و فوق توزيع استان كرمان با حضور وزير نيرو به صورت ويدئو كنفرانس به بهره برداري رسيد.
در آيين افتتاح اين پروژه ها معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي شركت توانير طي سخناني اظهار داشت: امروز افتخار داريم افتتاح 6 طرح مهم فوق توزيع و انتقال را در استان كرمان با سرمايه گذاري بالغ بر 407 ميليارد تومان آغاز كنيم.
مصطفي رجبي مشهدي افزود: اين طرح ها عبارتند از؛ پست 400 كيلوولت جيرفت كه با ابعاد حدود 12 هكتار بزرگترين پست منطقه و شامل؛ 2 فيدر400 كيلوولت و 6 فيدر 132 كيلوولت است كه با احداث اين پست عملا ظرفيت منطقه براي تامين برق بيش از 2 برابر شده است.
وي تاكيد كرد:با به مدار آمدن اين پست مشكلاي و محدوديت هايي كه تابستان امسال داشتيم به ويژه مساله افت ولتاژ در منطقه عنبراباد برطرف مي شود و همچنين كيفيت برق رساني در اين منطقه از كشور بهبود قابل ملاحظه اي پيدا كرده و ظرفيت لازم را براي متقاضيان جديد فراهم مي شود.
رجبي مشهدي اظهار داشت: علاوه بر اين، فاز اول پست400 كيلوولت كهنوج با ظرفيت 315 مگاولت آمپر به بهره برداري مي رسد و فاز دوم آن هم طي يكسال آينده به بهره برداري مي شود.
وي با اشاره به افتتاح، خط400 كيلوولت كهنوج- جيرفت به طول 89 كيلومتر، يك دستگاه فيدر 400 كيلوولت در پست نيروگاه شهيد سليماني، خط 132 كيلوولت اسماعيلي به فارياب به طول 57 كيلومتر مدار و افزايش ظرفيت پست 132 كيلوولت در ريگان بم اظهار داشت: علاوه بر اينكه احداث اين پست ها منجر به افزايش كيفيت و افزايش ظرفيت در تامين برقرساني به مردم منطقه شده منجر به پايداري بخش مهمي از شبكه در جنوبشرق شده و با تكميل رينگ 400 كيلوولت جنوب شرق كه از هرمزگان و سيستان و بلوچستان به زودي فازهاي آن عملياتي مي شود و شبكه در جنوبشرق كشور به حالت پايدار در مي آيد.
وي در پايان از زحمات كاركنان صنعت برق استان كرمان تقدير كرد و با پيام وزير نيرو اين پست ها افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفتند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات