تهران لرزید، البرز ترسید!

تهران لرزید، البرز ترسید!

http://www.bananews.ir/وقوع انفجار در زاغه مهمات پادگان بیدگنه از توابع شهرستان ملارد، ظهر امروز بخش هایی از استانهای تهران و البرز را لرزاند و گمانه زنی ها در خصوص علل وقوع این حاثه و نیز تلفات جانی و مالی آن ادامه دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شنیده ها حالی از آن است که نیروهای امداد و نجات برای انتقال مصدومان به مراکز درمانی و بیمارستانهای اطراف ادامه دارد و چرخ بال های هلال احمر نیز برای تکمیل عملیات امداد و نجات وارد عمل خواهند شد.

همچنین روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای وقوع این انفجار در یکی از زاغه های نگهداری مهمات متعلق به این مجموعه را تائید کرده است.

در حالی که شهادت برخی نظامیان شاغل در این پادگان تائید شده اما هنوز هیچ مرجع رسمی تعداد دقیق کشته و مجروح شدگان را اعلام نکرده است.

تهران لرزید، البرز ترسید!

بر این اساس، جمعی از شهروندان ساکن در شهرهای مختلف استان البرز بویژه عظیمیه، گرمدره، فردیس و محمدشهر طی تماس های جداگانه با تحریریه مهر از شکسته شدن شیشه ها و وحشت همسایگانشان در پی این انفجار خبر داده اند.

گروسی، نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی نیز از تشکیل کمیته بحران برای بررسی دقیق ابعاد حادثه خبر داده است.

ناصر گروسی اظهار داشت: تلاشها برای عملیات امداد و نجات ادامه دارد و مصدومان در حال انتقال به بیمارستاهای اطراف هستند، تمامی امکانات برای مدیریت بحران بسیج شده و مردم نباید نگران باشند.

حادثه ای که سابقه داشته است

همچنین برخی شهروندان ساکن در حوالی بیدگنه و سایر شهرستانهای غرب استان تهران طی تماس های جداگانه با تحریریه مهر از تکرار این انفجار طی ماههای گذشته خبر داده اند.

یکی از شهروندان که مایل به ذکر نامش نیست، تصریح کرد: البته ابعاد انفجارهای قبلی به این حد نبوده اما تلفات مالی و حتی جانی در پی داشته است.

وی از مسئولان کشوری و لشکری درخواست کرد برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی که با ترس مردم همراه است، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیر کل هلال احمر استان البرز نیز از آمادگی نیروهای امدادی استان برای اعزام به محل حادثه خبر داده است.

کمیته ای متشکل از پلیس راهور، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر، فرمانداری و... برای مدیریت بحران در محل حادثه حضور دارند.

انفجار یک جایگاه CNG در کرج تکذیب شد

همراه با این انفجار و صدای مهیبی که تهران و کرج را در برگرفت، اخباری در خصوص انفجار یک جایگاه CNG در کرج یا شهر قدس شنیده شد که یکی از مسئولان عالیرتبه البرزی به شدت آن را تکذیب کرد و خواستار پایبندی رسانه ها به اخلاق حرفه ای شد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تکذیب انفجار جایگاه عرضه CNG در تهران و البرز اعلام کرد: هیچ گونه انفجاری در تاسیسات نفتی استان تهران رخ نداده است.

مجید شهیدی در گفتگو با مهر با تکذیب انفجار جایگاه CNG در تهران و البرز، اعلام کرد: امروز هیچگونه انفجاری در تاسیسات نفتی استان تهران و البرز به وقوع نپیوسته است.

ترافیک در محل حادثه/ ممانعت از حضور خبرنگاران

همچنین گزارش خبرنگار اعزامی مهر از نزدیکی محل وقوع این حادثه حاکی از آن است که حرکت نیروهای امدادی به سمت پادگان بیدگنه و نیز شهروندانی به قصد کمک سعی دارند خود را به محل برسانند، موجب ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به پادگان بیدگنه شده است.

همچنین مسئولان مربوطه از حضور عکاسان و خبرنگاران برای اطلاع رسانی بیشتر ممانعت به عمل می آورند.

 

    نظرات