روحی تازه در کالبد عروس باغ‌های ایرانی دمیده شد

روحی تازه در کالبد عروس باغ‌های ایرانی دمیده شد

حامد دادائی، با اشاره به جایگاه باغ موزه جهانی فین به عنوان عروس باغ‌های ایرانی عنوان کرد: با توجه به میزبانی هر ساله این مکان تاریخی از هزاران گردشگر داخلی و خارجی، ارتقای فضای پیرامونی، جذابیت محیطی و البته تمهیدات مراقبت از بنا در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا، پروژه سنگ فرش و نصب استندهای نوری در فاصله دو متری دیوار این باغ با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال انجام شد.

سرپرست منطقه چهار شهرداری کاشان با بیان اینکه این پروژه به همت معاونت عمران و ترافیک این منطقه اجرا شده است گفت: عملیات انجام گرفته با نظارت کارشناسان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان در مساحتی بالغ بر 400 متر مربع صورت پذیرفته است.

دادائی، استفاده از سنگ، آجر واکوب و دیگر مصالح همخوان با این بنای جهانی را یادآور شد و افزود: به منظور جلوگیری از تردد وسایل نقلیه و نیز افزایش زیبایی فضا، استندهای نوری با جنس بتن در فاصله استاندارد از این باغ نصب شده است.

وی ضمن تقدیر از شهروندان مسئول برای همراهی با مدیریت شهری به منظور اجرای پروژه‌های بهسازی مکان‌های تاریخی، بر لزوم مراقبت بیشتر از این آثار به عنوان سرمایه‌های فرهنگی و تمدنی شهر تأکید کرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات