رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور: عمر مفید ساختمانها در ایران یک سوم استاندارد جهانی است

رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور: عمر مفید ساختمانها در ایران یک سوم استاندارد جهانی است

http://www.bananews.irرئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: عمر مفید ساختمانها در ایران یک سوم استاندارد جهانی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید مهدی هاشمی اظهار کرد: در بسیاری از ساخت و سازها به‌جای کیفیت به هزینه توجه می‌شود ولی می‌توان با ۳۰ درصد افزایش هزینه، عمر مفید بناها و ساختمانها را تا سه برابر افزایش داد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به موضوع فرار از قانون و عدم شناخت آن و نبود فرهنگ‌سازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: چرا باید در کشور ما عمر ساختمانها یک سوم کشورهای پیشرفته باشد و چرا باید سرمایه‌های کشور به دلیل عدم فرهنگ سازی مناسب تلف شود و از بین برود؟

هاشمی بر اصلاح روش‌ها از طریق نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور اشاره و تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی توانسته در سالهای اخیر نقش خود را ایفا کند و گامهای موثری در زمینه آموزش، فرهنگ سازی و استحکام‌بخشی به بنا و ساختمان‌ها بردارد.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها وظایف مهمی در فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم با اهداف سازمان نظام مهندسی دارند و این تغییر نگرش باید هم در مدیران و هم مردم ایجاد شود.

وی با تصریح اینکه امروزه در عصر ارتباطات و اطلاعات است، افزود: روابط عمومی‌ها ضرورت و نیاز هر دستگاه اجرایی در کشور هستند و باید نقش واقعی خود را ایفا کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه نظام مهندسی تشکل غیردولتی و بزرگترین NGO تخصصی در کشور است، افزود: روابط عمومی‌ها در این سازمان و در تعامل این سازمان با مردم نقش مهم و حیاتی دارند.

هاشمی با اشاره به اینکه قانون استفاده از نظام مهندسی در ساخت و سازها مغفول مانده بود، افزود: در سالهای اخیر با اعتماد دولت و مسئولان ظرفیتهای اعمال قانون توسط این سازمان افزایش یافته و این سازمان بیش از گذشته نقش خود را در کیفیت ساخت و سازها ایفا می‌کند.

وی بر طراحی، معماری و توجه به معماری ایرانی و اسلامی تاکید کرد و افزود: باید نظام مهندسی ساختمان، معماری و شهرسازی در کشور را به عنوان نماد هویت، مدیریت، فرهنگ، اقتصاد، امنیت، بهداشت، رفاه و آسایش ملت مورد توجه قرار دهد.

هاشمی با اشاره به اینکه بسیاری از مهندسان با شأن و جایگاه نظام مهندسی در کشور آشنا نیستند، افزود: ماموریت و رسالت مهم روابط عمومی‌ها این است برای اشنایی مردم و مسئولان فرهنگ سازی کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه ۱۶ سال از تصویب قانون نظام مهندسی ساختمان در کشور می‌گذرد، افزود: در سالهای اخیر باب توجه به نظام مهندسی باز شده است.

وی از عدم اجرای شناسنامه فنی و ملکی در برخی نقاط کشور انتقاد کرد و گفت: هنوز شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در بسیاری نقاط رایج نشده است گرچه در استان قزوین حرکت خوبی آغاز شده است.

 

    نظرات