میدان ولیعصر به یکی از زیباترین میدانهای پایتخت تبدیل می‌شود

میدان ولیعصر به یکی از زیباترین میدانهای پایتخت تبدیل می‌شود

www.BanaNews.irمدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهراناز ساماندهی میدان ولیعصر(عج) خبر داد و گفت: این میدان که بزرگترین میدان شهر است پس از پایان فعالیتهای عمرانی مترو به یکی از زیباترین میدانهای پایتخت تبدیل می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید محمد جواد شوشتری صبح شنبه در مراسم افتتاحیه سومین سپوزیوم مجسمه سازی تهران بیان اینکه باید شهر را با نمادهای ایرانی - اسلامی زیباتر کنیم، گفت: به ظهور گذاشتن این نمادها از فرمایشات مقام معظم رهبری است و تا کوچکترین مسوول چنین هدفی را در پایتخت دنبال می کند.

وی ادامه داد: شهر تهران شهر بسیار بزرگی است که ۷۶۰ کیلومتر مساحت و ۳۷۴ محله دارد و رسیدن به چنین هدفی براحتی میسر نیست.

شوشتری میراث فرهنگی تهران را با شهر اصفهان مقایسه کرد و گفت: تهران از لحاظ میراث فرهنگی میراث غنی تری دارد که متاسفانه به آن پرداخته نشده است.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی، با برگزاری چنین سمپوزیوم هایی می توانیم میراث ارزشمندی در شهر برجا بگذاریم.

شوشتری با اشاره به اینکه برای رسیدن به کیفی سازی باید از نگاه عددی و رقمی فاصله بگیریم گفت: باید با ساخت آثار جدید و خلاق هنرمندان بزرگمان را کشف کنیم.

وی برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی را گامی در جهت نزدیکی هنرمندان ومدیران شهری دانست و گفت: بزودی با تهیه طرح جامع مجسمه خلاءهای شهر تهران شناسایی و مشکلات برطرف می شود.

شوشتری از ساماندهی میدان ولیعصر(عج) خبر داد و گفت: این میدان که بزرگترین میدان شهر است پس از پایان فعالیت های عمرانی مترو، به یکی از زیباترین میدان های پایتخت تبدیل می شود.

وی با اشاره به توجه سازمان زیباسازی به نصب مجسمه در پایتخت گفت: در سال ۱۳۸۸، ۴۴ اثر، در سال ۱۳۸۹ ،۷۰ اثر و امسال نیز ۱۰۰ اثر هنری مجسمه به شهروندان تحویل داده می شود.

شوشتری افزود: در پارک جوانمرد با همکاری منطقه ۵ و ۲۲ تندیس مفاخر هنری و علمی نصب می شود.

در ادامه این مراسم رحیم مطهرنژاد ،مدیرعامل برج میلاد با اشاره به سومین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران گفت:برج میلاد که یکی از برج های مخابراتی جهان است در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی و اجتماعی پایتخت است.

وی ادامه داد: برپایی چنین مراسم هایی در برج میلاد سبب نزدیکی هنرمندان و شهرداری است و یکی از افتخارات این مرکز است.

بهروز دارش هنرمند مجسمه ساز و عضو شورای سیاست گذاری سومین سمپوزیوم مجسمه سازی نیز در این مراسم با بیان اینکه در سومین سمپوزیوم تاکید ویژه ای روی سنگ شده است، گفت: ما در ایران با مجموعه غنی از سنگ ها روبه رو هستیم اما کمتر سابقه سنگ تراشی داریم که امیدواریم این سمپوزیوم تجربه خوبی در این رابطه باشد.

 

 

    نظرات